|
|
|
|---|---|
|
Jodå, jag vet så väl att det finns ett mini-forum i Sverige, men den sammanlagda kompetensen där lär ligga i gärdsgårdsligan jämfört med här. :) Var iaf iväg till BMW och kollade lite Minis idag. Hade väl egentligen siktet inställt på en några år gammal 115hästare, men det hade dom inga, så vad gör man? Kollar på Cooper S såklart. Det som förundrade mig lite var prissättningen; fabriksnya Cooper S med curry och chili-paketen för 209' (ord ~240'). Lagerbilar förvisso, men anyways. Samtidigt ligger två-tre år gamla bilar på privatmarknaden utannonserade för 180-240'. På dessa missar man ju i princip alltid vagnskadeförsäkringen som är viktig för någon i min ålder. Dessutom missar man BMW:s 6-månaders "prova-på-försäkring(billig). Summa sumarum blir det i teorin värdeminskning på max 30000 om bilen behålls ett år, i mina ögon en okej summa för en ny bil. Förbiser jag något kapitalt eller är det ganska "förmånligt"? Har aldrig funderat i dessa banor tidigare pga ej fast jobb osv. Jag är medveten om att nybilar alltid är kapitalförstöring, men tanken lockar lite, lite. | |
|
Hos vilken handlare hittar du nya Mini Cooper S för 209k? Det är ett riktigt bra pris, särskilt om Chilipaketet ingår. Andrahandsvärdet på MCS är, som du skriver, mycket bra så om du kan köpa en för det priset tror jag att du kan köra ett år med en betydligt mindre värdeinskning än 30k. Jag hade min i åtta månader och gick ett par tusenlappar plus på affären. :) Det kommer dock en facelift med bl a nya motorer i höst vilket kan förändra situationen. Mvh Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.