|
|
|
|---|---|
|
Hej jag tillhör ju kanske de mest aktiva här på forumet men jag brukar ofta titta in och upptäcka att det redan finns svar på de flesta problem och funderingar. Tyvärr har jag inte hittat någon som har haft detta problem. Vid temperaturer under +10C är det nästan omöjligt att få bakluckan att stanna kvar i stängt läge. Jag har provat att smörja där jag har kommit åt dvs ej skruvat bort stängningsmekanismen utan bara sprayat med ett "supersmörjmedel". Är det någon som har en lösning på problemet eller måste man anlita verkstad? PM | |
|
Tjena! Jag har haft samma problem på två stycken e36-cabar varav den ena min egen. Efter att jag lastat bakluckan lite för full (det tog emot rätt bra när jag skulle stänga) och varit lite för hårdhänt vägrade den låsa. Jag testade det mesta men detta var vad som funkade: Tag polygripen i verktygslådan, ta tag i "läppen/låsanodningen" på bakluckan och vrid denna, när luckan är öppen, nedåt så att den vid stängning kommer lite längre fram. Förstår Du vad jag menar? Osäker på om det funkar på Din bil, det gjorde det på min, Carl |
|
|
Tackar för svaret, det kan nog inte skada att testa din metod Carl. Var ditt också temperaturberoende? Dvs det blir bättre om jag värmer upp allting med en kupévärmare endast några grader. Men det strular även vid varmare gradtal men inte lika mycket. PM |
|
|
Hej! Vet ej då det var sommartid... Men den strulade olika mycket... Carl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.