|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. Undrar om någon har lite data om dessa fordon ? S8 har en manuell låda, lite ovanligt men sant. Gärna en länk där man kan se olika tekniska spec på bilar ? Tror ni 330:in hänger på eller blir kvarlämmnad på motorvägen ? BMW- När du älskar att köra | |
| Här har du en bra sida för sånna där problem. Länk | |
|
Tack för länken men varken 330 är med eller s8 tyvärr. BMW- När du älskar att köra |
|
|
Jag har svårt att tro att en bil med 110hk mindre hänger med tvålkoppen i nått register. Min bil: Länk |
|
|
Jag har personlig erfarenhet av S6 Avant 340hk och den gjorde ingen glad. Det finns några filmer på den emot M3 och S60 T5 men jag vet inte om länkarna fungerar längre. ~1900kg, konstant 4wd och vanlig automat tar effektivt kål på effekten så jag tror du har en god chans emot S8an! Flåklypa |
|
|
Flåklypa, läste du inte... s8n hade ju manuell.. ;) väger inte s8n under 1900?? Aluminium-allt ju.. // Erik |
|
|
Ok, den här hade manuell låda....som sagt, märkligt. Det borde ta bort en del av vikten men rimligtvis hamnar man mellan 18-1900 kg iaf, beroende på utrustning. Små små skillnader mellan 330 och S8 tror jag, kanske att S8 är lite snabbare över 200km/h. Flåklypa |
|
|
Danieel, 330 fanns väl med där? Jag såg ganska snabbt både 330ci och 330xi och eftersom förarmaterialet kan variera går det nog lika bra med någon av dom tiderna. |
|
|
Den står sig bra mycket snyggare. :-) Carl |
|
| Carl, det alla vet behöver man inte säga! =) | |
|
Då kan man inte vara så kaxig.. Det var som jag trodde. Tror s8an drar 330:in upp till 120 km el något men sen går viktenlagen in som sagt och fyrhjulsdriften, kanske 330 in kommer ifatt lite, men efter 200 kanske det blir riktigt jämt men såna farter vill man inte tävla i. 140 km/h räcker, så har man kortet i fickan... BMW- När du älskar att köra |
|
|
Är tämligen övertygad om att en manuell S8 gör mos av en 330i 0-250 och i alla intervaller däremellan :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
jimmy/bmw |
0-100 läre ju 330 vara chanslös s8 gör ju det på 5.5 sec !!!! och tror väl inte den tar in uppe i fart eller ? gissar på en 0-200 tid på kanske 22-23 sec för en s8 |
|
Då är det bara att lägga ner handskarna på bordet :(. BMW- När du älskar att köra |
|
|
Yepp, S8 har likartade prestanda som min XJR och 330n hamnar klart på efterkälken. Däremot gillar den kurvor bättre än Audin, som är mer som att köra snälltåg. Don't dream it, drive it |
|
|
Här har du ett test på en 340hk S8: Länk 0-100km/h 5,9s 0-200km/h 23,4s En 330 e90 bör kunna hänga på medan en e46 får det svårare men samtidigt är det nog väldigt jämnt i motorvägsfarter och uppåt. Från stillastående är det nog värre då S8an tack vare 4wd säkert rycker till sig ett avstånd mätt i sträcka. T4 -99 |
|
jimmy/bmw |
lägger sig 330 e46:an i vind draget så läre den inte få några problem att hänga på. Men startar dom bredvid varan tror jag den får de väldigt svårt, Bästa 0-200 tiden jag sett för en 330 e46 är på 25.7 sek i Tv |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.