|
|
|
|---|---|
|
hej, har fått problem med tempen på min 525-92 .. motor tempen går upp som vanligt till normal temp men ingen värme i kupen kommer. efter ca 10-15 min går motor tempen upp nästan på rött för att sedan sjunka till normal och värmen kommer till kupen, samtidigt som en unken doft kommer pluss imman.. vet inte var jag ska börja felsöka. tacksam för svar.. mvh. Robban | |
|
kolla värme ventilerna sen termostaten.. låter som de... kan vara att din vattenpump går sista svängen om tempen höjs sådär... Bmw är beroendeframkallande BMW=Beutiful More Women |
|
| Ja du det är nog topp packningen som är trasig.. det kommer in luft (Avgaser) i kylsystemet å lägger sig i vatten pumpen vilket resulterar i högre temp å ingen cirkulation åsså när luften trycks undan så kommer vattnet till värmepaketet å du får värme med följd av att det luktar avgaser i kupen .. far till en verkstad så kan dom se om du har avgaser i vattnet. eller så kan du ju öppna på kylarlocket å luckta å titta efter onormat tryck i systemet . | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.