AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
873

fel på Automatlådan?

To
17
Tompal
530IA Touring -93
Ett fel har uppstått, jag vet att det finns lite skrivet om dt sen förut men hittar ej exakt beskrivning av det.
När jag kör sakta ett tag så vill det slira till lite alltså typ varva upp och sedan pang så kommer växeln, men vid landsväg smat när man "drar på lite" då fungerar den kanon. Den har gått 23000mil och jag har tänkt byta olja samt om det finns filter eller nån sil. Men kul och veta om det är nåt man ska kosta på eller ej. Allt fungerar utmärkt annars.
opus
Kolla om ett oljebyte får lådan att gå bättre. Kolla likaså vilka (växlar) den slirartill på. PÅ min låda HZ 5hp 18 så blev 1:an och 2:an att slira. En utbyteslåda monterat och klart betalade jag 20 000:- för. Då hade min gått 20 000 mil. Kan vara ide att kolla styrboxen på lådan vad den ger för felcoder. Börja med att åka till någon verkstad för att kolla det elektriska. Tror att sensor/givaren på ingående axel på lådan ger fel signal. Har du bytt olja i lådan någon gång ???

opus
rsarits
Om det är lite ont om olja, så får jag dina symptom, men mest när jag lägger i D eller R, det tar ett par sekunder längre än normalt, och sedan "smäller" växeln i. Samma sak om jag bromsar hårt och sedan ger gas snabbt, då driver den inte direkt, utan smäller i växeln sent vid högre varv.
To
17
Tompal
530IA Touring -93
Va inne på Bmw idag o kollade 2800kr kostade det att byta olja + filter i lådan som enl. dem kan vara ett troligt fel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.