|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken, hur lång tid tog det för er att få era däck efter att dem resaverat pengarna från kontot? Mpower | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag beställde mina i Tisdags förra veckan, däcken levererades i fredags dvs 3 dagar. Utlovad lev var tills i morgon den 28. Så de 4 ggr jag beställt har däcken var lev på mindre än 5 dagar. ///MVH Hasso Länk |
|
trevligt, jag har ett kraftigt behov av däck på fredag nämligen! Mpower |
|
|
FIck mina däck efter 12 dagar. __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
|
kaell:Mindre bra, vilket betalningsätt ?Var dem slut på lager eller liknande då? Får jag dem inte på fredag så retuneras dem men jag vill ju ha dem jag beställt och priset hos en vanlig handlare blir nog högre tyvärr! Mpower |
|
| 2 arbetsdagar, med helg emellan. Snabbs. Betalade med kortnummer. | |
|
betan: Betalade med kort, verkar som de skickades från Tyskland? Det var 2st Falken FK-452. __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
Tigerr |
Lånar tråden lite. Jag har funderat på en sak om dethär. Om man beställer däck från Däckonline måste man ju ha någon som kränger på dem på fälgen och balanserar dem. Var kan man göra det i exempelvis Malmö? Kan man gå in på Vianor eller Euromaster och be dem göra det? Det däcket jag är intresserad av kostar 1400 kronor monterat och klart på bilen. På Däckonline kostar däcket runt 900 kronor. Men sen då? Montering och balansering kan väl gå på en 400-500 utan problem? Hur har ni löst det eller har ni kontakter eller kunskap/utrustning att balansera och montera själva? |
|
Jag använder Däckonline samt verkstaden på den lokala Preem-macken i Höllviken, eftersom jag bor därnere. Funkar utmärkt! Montering/balansering kostar runt 600 kr för 4 däck, dvs 150 kr/st. När jag senast beställde däck fick jag däck som var tillverkade veckan innan! Snacka om "hot of the press". |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det finns speciellt anslutna däcksverkstäder till Däckonline som tar ett fast pris för att montera. Du kan välja om du villa att däcken ska skickas direkt dit. ///MVH Hasso Länk |
Tigerr |
Så även för någon utan kontakter inom verkstadsvärlden, som mig då, kan det löna sig att beställa från Däckonline? Hasso, vart hittar man de anslutna däckverkstäderna? Narvselius, det var längesen jag lämnade in hjulen för att få dom monterade. Blandade ihop det och fick för mig att det kostade 500kronor/hjul. ;D Men visst stämmer det som du säger - Det är ett par hundra för alla 4. Tack för hjälpen. |
|
Tigerr: på deras hemsida så hittar du det, slå in ditt postr så hittar däckonline deras samarbetspartner i ditt område. Mpower |
|
Katter brukar se bra kolla hemsidan :) ///MVH Hasso Länk |
|
Kolla lite på deras samarbetspartners först. Jag gjorde inte det, utan tog det som låg närmast. Däcken hamnade hos någon tomte som inte hade någon större koll (på däckkrängning), men han hade en bekant som ville köpa bilen :-) "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
|
Dackonline.se verkar inte funka så bra just idag... kommer inte gå in på "vanliga frågor"... _____Vraum!_____ |
|
|
Lag min order 27/3 fick just bekräftelse att leverans blir 4/4. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Det är svettigt för min del jag behöver däcken på lördag och lev datum är 3/4 men som hassos beställning förra veckan borde det med lite tur komma däck på fredag även för mig! Annars returneras dem och jag får köpa dyrt hos någon handlare här i krokarna på fredag.... Mpower |
|
|
betan: Har du nån mer info om din 328? Jag sålde min svarta 328 limo M-paket -96 till växjö för 1,5år sedan tror ja... :) regnr TZB XXX __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
| Har beställt 2 gånger från dackonline, 3 och 4 arbetsdagar tog det. | |
|
kaell:jag hämtade bilen själv för ett årsen i tyskland men TZB borde jag sett någongång här i växjö! Det kan vara din gamla bil om den exporterades snabbt som.... sen lackades om i tyskland till daytona och importerades av mig :-) Mpower |
|
| Någon som köpt katalysator från dackonline eller katonnet Länk som de också kallas sig? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.