|
|
|
|---|---|
|
Är det någon mer som har haft problem med främre askkoppen på E38?, jag har två bilar med samma problem att luckan hänger snett och inte fastnar i stängt läge. Någon som vet om man måste byta hela askkoppen eller om det finns någon rep-sats? Tomas | |
|
Har samma problem, men luckan fastnar i stängt läge - dock sitter den en smula snett. Inte så farligt, men det vore kul att fixa det nån gång... Wilhelm Svenselius |
|
|
Precis, så fastnar mina luckor också, verkar vara ett vanligt fel kanske Tomas |
|
|
Vanligaste felet är att Fjädrarna till cam-låsen brukar hoppa ur. Demontera träpanelen i mittkonsolen, så är det ofta en enkel match att komma åt och fixa till det. Tips, maskinpolera trä-"locket" när det ändå är loss så känns bilen 10år nyare efteråt. Kolla följande: Länk Länk |
|
|
Tips: Polera inte de delar som inte är träfärgade :) (Ett hett tips från en som råkade polera bort det svarta där man trycker för att öppna) /M |
|
| Bra påpekande Darklight. Genomlysta plastdetaljer är vita och har bara ett tunt lager svart färg/plast ovanpå. Kan också vara listigt att maskera plastramarna runt varningsblikers/centrallåsknapparna så inte polerpasta/rubbing/vax letar sig ner i kanterna. | |
|
Försökte fixa min askkopp idag enligt instruktionerna i länkarna ovan, det var f*nimej inte lätt! Tokigt många pyttesmå kontakter att lossa och ömtåliga plastdetaljer innan man kom ner till askkoppen. Bytte den trasiga piggen men det hjälpte bara nästan, nu sitter locket rätt men koppen har blivit väldigt trög att öppna. Blir nog en ny askkoppsinsats från BMW när jag tröttnar på den nästa gång. Tills dess får skiten vara stängd! :) Wilhelm Svenselius |
|
| Tack för tipset powertoy! Har själv samma problem och ska ge mig på askkoppen någon dag när jag får tid över. | |
| Har nu följt tipset med gott resultat! Det var ena pinnen som hakar fast luckan i ippfällt läge som hade gått sönder. Jag tillverkade en ny pinne med hjälp av en nerslipad spik, ett borrhål och lite plastic padding och vips så var koppen som ny igen ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.