|
|
|
|---|---|
| Har sökt på forumet och ser att det skulle kunna bero på effektsteget men då verkar symptomen vara att fläkten lever ett eget liv. Min är stendöd. Sitter det någon hemlig säkring någonstans eller ska man prova att byta effektsteget? | |
|
Lyser det några lampor överhuvudtaget på panelen ? Har du klima, i såfall vilken ? Lyser det inte några lampor så är det troligt att hela enheten har lagt av och beroende på vem du frågar så är det utbyte som gäller, men.... ryktena gör gällande att en kille i Linköping kan reparera dessa. MVH JoMu |
|
| Farsan har en 530iM -01 som visade att fläkten gick för fullt men den var stendöd-felet var effektmotståndet. | |
|
Visst är det märkligt att *alla* verkar drabbas av exakt samma fel? I mitt fall dog fläkten medan jag körde - jag märkte bara att det blev kallt i bilen. Dagen därpå fungerade den igen - i ungefär en kvart - för att sedan lägga av för gott. En släkting till mig hade exakt samma symptom i sin bil (E36) för ca två år sedan. Att byta effektsteget var tämligen enkelt - man trycker bara ner den omskrivna plastsspärren med fingret samtidigt som man drar i den stora öglan i mitten på effektsteget. Det underlättar om man först drar en bit kabel eller dylikt genom öglan och tar i kabeln istället. Det nya effektsteget á 805:- är av en annan fabrikat, ej Valeo, är tillverkat delvis i plast och ser för övrigt helt annorlunda ut. //Alexx |
|
| Displayen är OK. Blir till att beställa ett effektsteg. Ville bara försäkra mig om att det är den mest troliga orsaken så man inte köper ett i onödan. | |
| Länk | |
| Jag hade en Jeep Grand Cherokee för ett tag sedan där motorn till bakrutetorkaren var av märket Valeo. Den var också skit. Franska prylar ska man tydligen se upp med! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.