|
|
|
|---|---|
|
Motorhuvens låsmekanism på höger har slutata fungera eftersom vajerns ända har hoppat ur fästet helt så att vajer sitter helt löst. Jag kan alltså inte få mekanismen att öppna låset. Finns det någon lite spak intill låsmekanismen så att jag kan genom grillen öppna låset? Jag har läst om att det finns för andra bmw dock inte att det finns för E38 7serien. 1996 Kan någon hjälpa mig? Med tack på förhand. | |
Scheckheft |
Hej Jag har iof aldrig råkat ut för detta men jag hittade en bildbeskrivning + text på tyska hur man kan öppna huven med hjälp av en böjd skruvmejsel eller klädhake. Bilder här: Länk Ett annat sätt kan vara att någon sätter sig på huven och du drar i spaken i bilen. Lycka till Mvh Scheckheft |
|
Tack för vänligheten. Det hjälpte. Dessutom har jag kommit på att det finns en plastkåpa bakom mekanismen och den kan man plocka bort så att det skapas större öppning just där vajern löper så att man kan komma åt lite bättre med instrumenten och även med fingrar. Äntligen har jag fått upp huven och jag har lärt mig detta för livet. det var jobbit men nu känns det bra. Tusen tack. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.