|
|
|
|---|---|
| har 18" fäljar med betäckning 8,5Jx 18h2 iallafall ska dom sitta på min e28 ,men däcken jag har är 245/40r18 bak och dom är för breda, och 235/40r18 fram som ser också lite för breda,.. Vilka däck kan jag ha till dom fäljar??? som passar till min e28??? | |
| obs!! till e28 fel i rubriken!! | |
| Vilket offset är det på dem? | |
| vet ej, men tror att dom suttit på en e 34, själva nav passar och bultar också, men kan jag ha typ 235 i bak?? eller 225 runt om??? | |
|
Alltså, det finns en massa trådar om det här. SÖK! Kan dock säga att jag själv kört 255/40 i bak o 235/45 i fram (9"- resp 8"-fälg). Visserligen var det 17". Jag tror du har fel offset. ET ska vara 20/22 mm. |
|
| det står även LX 120 och ET 15 så det kanske inte pasar! eller?? | |
|
ET 22 är ju helt klart att gå åt fel håll. Original sitter det ju 225 mm breda däck på fälgar med ET 20. 235:or på ET 15-fälgar innebär teoretiskt alltså att kanten på däcket hamnar (235-225)+(20-15) = 15 mm närmare skärmkanten. På min original M535a hade jag 225/55-16, originaldimension alltså, på originalfälgar, och jag hade skrapmärken på fjäderbenen fram. Ballongdäck som bilen tuggade på i varje sväng. Det är ju rätt nära inåt. ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.