AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.425

Tätning till kylarsystem?

Undrar om det på marknaden finns något medel för tätning av ett kylarsystem alt topplock. Något medel i exempelvis pulverform, som tätar mindre "hål" och sprickor. Medel som blandar med vatten.

Mvh
kylarcement finns ju, men jag skulle aldrig använda det! hade en mindre läcka på e30ins kylare och hällde i det...visst läckan försvann och allt funkade bra, jag bytte kylarvattnet och körde igenom en gång efter "botemedlet" och allt funkade bra...ett halvår senare (förra sommaren) tog jag av toppen för att renovera den...då hittade jag kylarcement överallt, lite slaggliknande eller vad man skall säga...så nej jag häller aldrig mer sånt i mina bilar, hellre byter jag kylare

MVH
Johan K
Tack för svaret Bmwfreaken!
=)
Amethyst
Mythbusters provade med ett ägg. Funkade bättre än kylar cement.

BOOM BOOM BASS
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Om man nu struntar i alla varningsklockor så finns 1 medel som verkligen fungerar Holst Wondarweld.
Om du har en bil som inte är värd ett topplyft så är detta medel klockrent,tänk bara på att inte använda mer än nödvändigt,börja med några kapsyler.
Nu är detta inget som jag rekomenderar så fort det blir strul med toppen, men ett alternativ till skroten/fungerande bil så är valet lätt.

Mvh/Micke
Min 02sida
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.