AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.107

Hämta en ny bil - vad skulle du göra vid leverans?

Sida 2 av 2
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det som kan vara enklare att att bilen har rullat 0 mil istället för 100. Dock går säljarna ofta igenom utrustningen som bilen har, så den risken är väl ganska liten egentligen.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Instämmer. Risken är inte så jäkla stor att något väsentligt saknas. För oss som har någorlunda koll (säger jag självsäkert :), så är inte risken så stor att man missar nåt sånt iaf. Skillnad om man skickar tjejen att hämta bilen...

Min nya BMW, den som hade repor på lacken, hade fabriken glömt att montera rätt "insats" i bagaget på, bilen var beställd med förberedelse för CD-växlare, men de hade monterat standardinstatsen utan lucka för växlare. Listan på extrautrustning som fabriken gått efter innehöll dock förberedelsen, så det åtgärdades kostnadsfritt.
Anders; Om det är så att den befintliga bilen inte går att bygga till rätt utförande, behöver det göras en nybeställning, då är frågan tjafsar handlaren om att den första bilen är begagnad, eftersom du kört med den ett tag eller får du behålla den tills du fått rätt bil? I rimlighetens namn bör du få behålla den i och med att dom beställt fel.

Jag la för ett antal år sedan märke till annonser på nya transportskadade fordon i Tyskland, som krockskadadeinriktade firmor sålde, vilket innebär att nya transportskadade bilar inte lagas för att levereras till ovetande kunder utan säljs vidare, detta för att inte hamna i problem när skadorna upptäckts och det då inte finns någon bra förklaring till att rutan krockfri var i kryssad.

Jag ser det som ett problem att nya transportskadade fordon säljs utan dokumentation om deras skador, någon kompensation är det minsta man kan begära, om man överhuvudtaget accepterar bilen vill säga.

Mvh Stephan
Jirar
En handlare kan inte tjafsa om att bilen är begagnad, har du beställt en bil med specifik spec och du får hem en bil som saknar en viss utrustning så måste det åtgärdas,eller så måste man helt enkelt beställa en ny bil till kunden.
Självklart kommer säkert handlaren kanske erbjuda kunden nån slags kompensation om han är villig att köra vidare med samma bil, men man kan inte neka en kund även om bilen rullat 100mil.

Man kan efter att ha läst vissa inlägg tro att var o varannan bil är krockskadad, transport skador förekommer, men det mesta är småskador som ofta går att fixa till utan några större ingrepp.
Visa användare
164
Leif Svensson
X3 2,5 -04
Hyundai Santa Fe -17
Om man är noga med att lacken är ok vid avhämtande, varför inte be om att få tvätta bilen själv i deras tvätthall? Då ser man direkt om det finns några skavanker..
/Leif

Ragemannen
Först en redig burnout sen lackskydd och toning.

Sedan är för män
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.