|
|
|
|---|---|
|
Hojj, Var idag och kollade på en Bmw 525i -93a, enda saken som jag och min kamrat är fundersamma över är att när snubben startade bilen så la den av direkt igen. han gjorde så 3-4 ggr sen hade han foten på gasen i några sekunder och då var det lugnt. Vi körde en mil ungefär och stannade till och då var det samma sak när vi skulle åka igen. (den la inte av, lugn tomgång osv) Han sa att den hade stått i garaget i mer än en månad.. (?) Vad kan detta vara? \\\ | |
|
Hej! Dålig bränsletrycksregulator? MVH: Sakke |
|
|
mjadu jag har ingen aning :) är det en dyr historia lr? mvh |
|
|
Hej! jo, om bilen har stått länge, så kan det ta tid att få upp bränsletrycket om tryckregulatorn är kass. Skall inte kosta så mycket, är väl närmast en GDS jobb. Kan tänkas att det är ngn tempgivare till kallstart som krånglar också... Låter oavsett inte som ett dyrt fel om bilen startar och går bra annars. gick den bra direkt efter att han hade fått igång den, normal tomgång? MVH: Sakke |
|
|
jadå den gick bra tyckte jag, men den betedde sig likadant när vi hade kört i ca 10 minuter. Vi hittade även klegg i oljelocket och kylarvattnet såg skitigt/grumligt ut så vettefan om den eg är så intressant bilen.. Synd för den var väldigt färsch in- och utvändigt :| |
|
|
Hej! Ja, det är altid lite svårt att ge råd på avstånd, men om det stämmer att bilen har stått en månad(speciellt utomhus) så blir det en del kondens i oljan pga temperaturvaritioner, så lite klegg kan det vara. Bilen var altså likadan att starta efter att den var varm. Hmmm bränsletrycket borde inte falla så fort, altså om ni försökte starta efter en liten pause så borde det inte vara ngt problem... MVH: Sakke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.