|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! Kika på bilderna i min blogg. A) fästet till detta servooljerör letade jag efter minst 1 timme hur det skulle sitta. Var först på servopumpens "baksida" och rotade. Sedan bestämde jag att jag kryper inte fram förrns jag hittat monteringen ... och som tur var kom jag på det ... och nu blir det söndagsbastu. B) Justering av oljepumpens kedja. Inte en bokstav stämmer från Bentleys. Vilken jäkla expander skall man dra på? Tror inte att det går att justera denna kedja. C) Oljepumprörets - det grova till filtret - övre O-ring ... var "F.." hittar man den i ETK?? MVH /// Paap R |
|
B: Kolla min 750-blogg: Länk C: Är inte helt med på vilken du menar, men här kanske: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
B: Tillägg: Även jag hade lite svårt att hitta denna justeringen... :-) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Paap Reeder |
Erik! Tror du det kan skilja på 89 och 91? Har en pump från en 89:a som jag skall använda men nått jäkla insex-hål finns inte. Däremot O-ringen i blocket har jag hittat. Det stod ju antal 2 i ETK´n. Slarv av mig. På min oljepumpsfastsättning finns två självlåsande muttrar - som skall bytas varje gång man lossat dom - samt en helgängad bult ca m8x70. Skall kika en gång till ikväll. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
ÄÄÄÄNTLIGEN ... Erik så gick det upp en talgdank. Trots att jag demonterat hela oljepumpen, tvättat, mätt och monterat har ygena inte fallit på denna "dolda" skruvhylsa. Nu är jag klokare vilket känns skönt. Tack, tack. MVH /// Paap R ... vedbodsmekaniker under utbildning |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.