|
|
|
|---|---|
|
Hej. Höll på hela natten med kabeldragning för en liten nätt baslåda. När allt var färdigt o den magiska stunden med provlyssning kom hände nada. Powerlampan på steget lös inte. Däremot när jag tog bort jorden lös den för att sen slockna när jag jordade igen. Satte en multimeter mellan jorden på steget o karossen o där fanns det 12 v. Kan någon förklara vad som hänt och om steget är till att kasta? mvh Jonnie | |
| Har du provat jorda på flera ställen? | |
| yes, samma fenomen överallt | |
| Kollat alla kopplingar? Sitter remoten som den ska i båda ändarna? | |
| jajemen | |
| Jag vet inte vad som kan vara knas men mäter du mellan stegets minus och chassie så får du fram spänningsfallet på minus sidan , har du bra jord bör värdet vara iprincip noll volt. | |
|
Har du mätt fram att du har spänning på remoten? Om inte prova byggla med en kabelstump från stegets + till remoten. Men funkar remote och både plus och minus är som det ska, då måste det vara steget som är felet |
|
|
Stopp stopp!!! Gör så här att du plockar bort steget frän chassiet och kör det liggandes på en filt eller nått där steget inte har kontakt med jord via chassiet och provkör igen. B M W |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.