|
|
|
|---|---|
| Hej, undrar om det går att ha 7,5 17 på en 330 med 225-45 däck. Som jag har förstått det så är det 8 tum orginal. vill även veta vad det ska vara för ET, skiljer det sig beroende på fälgbredd eller? tacksam för snabba svar. Måste försöka få tag på fälgar innan nästa helg | |
|
Det finns E46 BMW-originalfälgar 7,5x17 med 225/45-17. De har ET41 i form av framfälgar Style 68. Jag har den fälgbredden fram och bak med 225/45-17 och ET 41 på hjulen med R-däck till min 330i E46. |
|
| BTW. Jag utgick från att du talade om E46 330i. E90 330i har annat ET. | |
| ok, gäller även et41 på en 8 tums fälg? | |
| Ja, jag pratar om en 330 Touring e46 -03 | |
|
Det finns 8" breda framfälgar som har ET47. Om du inte väljer mycket breda fälgar är det nog inget större problem så länge ET ligger mellan 40 och 50 mm. På denna sida finns data för många BMW-fälgar: Länk |
|
| Okej, så et kan variera lite bland olika fälgar då? Men om man ska köpa beg hur ska man vara säker på att det passar? | |
| Kan man ha 225-45-17 på en 8,5 tums fälg | |
|
Vad är originaldimension på fälgar/däck till 330 E46? Lika däckbredd både fram och bak? Vad har ni för lyckade kombinationer gällande 18-tum eller 19-tum? Vill gärna ha tips på schyssta bredder/profiler samt veta vilka bredder som är lämpliga att kombinera fram resp. bak! (Har tidigare haft M3 GT så jag vet hur känsligt det kan vara för bilens balans i kurvor då man mixtrar med däcksbredderna). |
|
|
"Kan man ha 225-45-17 på en 8,5 tums fälg " Vet ej säkert men spontant låter det på gränsen!? Har det däcket på en 8 tums fälg och då är det redan lite vinkel på däcksidorna, dvs de lutar lite in mot mitten. Nå'n som är mer säker får säga definitivt. |
|
|
Tror iofs att viperhauck har löst problemet eftersom frågan ställdes 2006-03-26 19:47. Svarar på din fråga istället: "Vad är originaldimension på fälgar/däck till 330 E46?" Såvitt jag vet så är det två olika, beroende på om man har M-färlgar eller inte. De allra flesta har 225/45-17 på 8'' breda fälgar. M-fälgarna brukar vara 7,5'' fram och 8,5'' bak med 225/45-17 fram och 245/40-17 bak. Har för mig att jag även sett 205/50-17 i dörrstolpen (isf 7'' breda fälgar), men jag orkar inte springa ner till bilen och kolla just nu. Kolla Länk för mer info om BMWs originalfälgar. Sen kan man väl iofs ha vad man vill, bara ET är sådant att utbreddningen blir så lika original som möjligt, och fälgarna ryms runt bromsoken (kräver minst 17''). == It takes a lot of knowledge to really mess something up == |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.