AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.534

Hundgaller E34 touring

Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Skulle vilja ha tips på hur man kan göra som så.

Våren/sommaren skulle det vara bra om man kunde konstruera nått eller om det finns nånstans att få tag på så man skulle kunna öppna bakluckan alternativt shoppingluckan men endå ha jycken sittandes där bak. (galler elr nått)

Tacksam för svar
Bilder nån?

ps. nu snackar vi inte om en bur utan ett galler för luckan.

---
King of the road
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Räcker det inte med original nätet som man drar upp ?

MVH

JoMu
Jomu: nja det hindrar ju liksom inte hunden att hoppa ut genom den öppna glasluckan som var det som efterfrågades här...

Wizzard: burar verkar var det som gälller då.
Vet att Micke O hade en tidigare och att det finns en hel del "småskuttar" som bygger burar, så mitt tips är att söka på gamla trådar på orden "Hundbur resp. "galler" så hittar du säkert flera nyttiga tips då ämnet varit uppe förr...

Lycka till!!

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Gasar-Magnus: Mmmm, blev lite fel. Trodde det var mellan kupén och bagagen.

Wizzard: Nu slänger jag bara ut en vild idé: Går det inte att använda någon form av nät, liknande lastskyddet, som du fäster där bak istället ? Det borde gå att "klämma" fast någon form av mjukt nät i den vanliga bagageluckan och sen bara öppna shoppingluckan. Då följer nätet den vanliga bagageluckans konturer. Det är det enda jag kan komma på i nuläget. Fungerar säkert men är kanske inte någon bra permanent lösning. OBS jag vet inte hur listen påverkas för bagagen. Skall kolla runt lite.

MVH

JoMu
Jag köpte min bur här ---> Länk
Här finns några bilder --->Länk

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Micke Olsson> Hur stor hund har du i den buren? Farsan funderar över lösning för en 40-45 kilosvovve i E46T, och den där ser storleksmässigt rätt rätt ut på bild, även om E34T antagligen har mycket större bagage.

Sex på alla fyra, roligast så!
Vi hade en schäferhane på cirka 50 pannor.

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Micke Olsson> Tackar!

Nån som vet om det är någon storleksskillnad på burarna till E39T och E46T? Borde ju vara det.. men man kan ju alltid hoppas. Finns flera begagnade till E39 på blocket.

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Micke Olsson>>>
Tror min hund skulle få panikångest över att åka bil om han fick sitta i en sån bur nu när han har vart bortskämd med att vara i hela bagaget :p
Det är en Labb/rottis på nu ca 35kg (1år gammal)

Vill i alla fall inte ha nån bur utan bara nån form utav galler. Nappade på de "mjuka nätet" som Jomu hade idéer om.

vi får se vi får se....

---
King of the road
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
Det är nog ingen fara. Han kommer nog att vänja sig. Min va lite små sur den första vreckan sen var det inga problem. Jag hade också en såndär billig hundkorg i buren modelll skumplast och tyg så hon va rätt nöjd efter ett tag. Det var iof en hel bur men hon knölar inte när vi trycker in henne i grannens bil med en delad dubbel bur där hon får den mindre delen.
Du träffade ju henne när du köpte 320in så du kanske kommer ihåg lite hur stor hon är.
De
34
Den Gamle
Alpina B10 V8S Touring -03
Alpina B5 Touring -07
Jag har haft två schäfrar i 10år. Glöm nät! Min erfarenhet är att grindar är att föredra om hunden inte tycker att inredningen smakar gott förstås för då är det bara bur som gäller.

Det finns även en slags krok som sätts mellan bil och baklucka som blir låsningsbar även fast bakluckan delvis är uppfälld (googla på "friskluftskrok" så hittar du många som säljer dem). Den i kombination med grindar eliminerar stöldrisken vilket i sig är mycket vanligare än folk tror.

Här hittar du bra grindar: Länk

Lycka till!
Lennart
le
234
leszek
BMW 535 -88
När jag hade min gamla 245:a körde jag med kompostgaller som jag format efter bakluckan. Satte fast den sen i gångjärn. Kompostgaller är lätta att forma osv. Behöver bara lackas mattsvart så ser det original ut!!
Wizzard:
Vi trodde som du men det blev fullständigt motsatt effekt.
Hunden bara ÄLSKADE att åka i sin bur, vi gissade på att han kände att det var HANS samt att han kände sig mer skyddad. Så fort han såg/hörde bilen så skulle han in i skuffen.

///Micke
Min cabrio Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.