|
|
|
|---|---|
|
Tog fram bmw en e36 320 -97 idag efter att den har varit vinterförvarad. Startar och går perfeckt med den rycker mer än den gjort förr. Plus att när jag öppnade oljelocket så vart det gul gegga där, Dock inte på oljestickan. Inget tryck i kylaren. Tog ett komptest låg imellan 10,9-12 BAR. Provade att göra rent oljelocket och åkte ut och pressade. Och det kom inte tillbaka. En del säger att det kan vara kondes?! Det finns ingen kallstart eller något annat som kan ha hängt sig, så det kan rycka mycket. Dock är det kallt ute men jag jämnförde med brorsans 518 -85 och den rycker mycket mindre. Är orolig att jag ska behöva lyta toppen!! | |
|
Byt olja alltid bra att göra efter vinterförvaringen. Kondens bildas lätt i "gammal" olja som binder vatten och fukt. Försvinner inte problemet och du hittar gråa "streck" på oljestickan. Så kan det vara toppen-. [Bilen] Länk |
|
|
har du provat å ställa den varmt en natt om det kan ha frusit.... Mvh andreas |
|
| hade den frusit skulle den gått varm. Men har kört en del idag funkar som den ska, så det är väl bara inbilning att den rycker mycket<! | |
| Jag skulle bytt olja o filter och kört ett tag och kollat om det inte försvann.BMW har ju sluten vevusventilation så det bildas alltid lite kondens, särskilt om bilen står ett tag.Det är nog inbillning med att den rycker mycket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.