AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
995

relä, bensinpump m535

jens j
har ett litet problem med soppapumparna dom har en förmåga att inte gå när jag vill att dom ska med andra ord glapp någonstans. jag misstänker reläet och nu kommer frågan vet någon var det sitter eller eller har ni någon annan ide om vad det kan va,tacksam för svar

jens
Hello Nasty
Det är inte förpumpen i tanken som har lagt av....

Märks vid fullgas ettan o tvåan väldigt tydligt då bilen kan dö helt o hållet.

MVH/Henrik

Kör tills det rasar
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Bränslepumpsrelät verkar rätt att börja med då det brukar vara det vanligaste felet på de flesta bilar
med europeiskt bränslesystem.(glapp i lödbanorna på reläet tennet smälter när det blir varmt och ger glapp,
enkelt beskrivet) men var det sitter på din bil vet jag ej.

MVH
Hasso
på E34:an sitter det på högra torpeden under en kåpa, tror det sitter tillsammans med styrboxen till farthållaren, ett 4 kantigt vitt relä. Inte en aning om det är samma på E28 men kanske detta kan vara til lhjälp?

Jag lider av detta problem och har provat att byta mitt relä men tyvärr finns symptomen kvar, siktar på att byta bränslepumpen vid tillfälle, tyvärr så kommer felet väldigt sällan och som någon sa här bara i låga farter så därför har jag dragit ut på det.

Surfa in på Länk
Da
52
Dag
535i -86
320i touring -99
316i -89
Relät sitter på utsidan av säkringsboxen. Har för mig att det är aluminiumfärgat. För att säkerställa vilket det är så är det ju bara att rycka det och var det rätt så startar ju inte bilen.

Cheers
/Dag
nja finns det soppa kvar i slangarna så startar bilen ändå!

ett säkrare sätt är att rycka reläet under drift, dör bilen ut efter ett litet tag så vet du att det var det rätta reläet.

Har stått och tittat på när BMW gjorde det på min bil.

Surfa in på Länk
Paap Reeder
Hej!
Reläet sitter på säkringsboxen hö sida längst bak i färdriktningen.
MVH /// Paap Reeder
jens j
problemet e att ingen utav pumparna går så jag kan inte rycka ut relä efter relä tills den stannar. e det någon som vet vad ett nytt relä kan kosta

jens
jens j
det var reläet. 200 spänn o bilen e som ny igen

jens
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.