|
|
|
|---|---|
|
Lekte lite med 750;n (E32) på rullande landsväg idag, och eftersom tanklampan började lysa precis när jag ställt den på rullarna, så fick jag en ide! Åkte till Shell o köpte 20L v-power! Körde några repor med 95:an som fanns i tanken. Till min besvikelse kom jag bara upp i 275 hästar.. :-( nåja, efter 25t mil så får man väl räkna med att några rymt.. :-) Spillde i 'mirakelsoppan' och konsaterade att effekten var samma.. Ok, hade egentligen inte väntat mig annat heller, kanske kunde göra lite nytta i en motor med högre komp, och helst i samband med aggressivare tändning. Testade plocka ur luftfilter och körde, men det gav heller inget(någon kanske funderat på insatsfilter?) Återstår att få i andra chip och se om det kan ge något.. får bli ett senare projekt! Kan bara säga att der gör gott att blåsa ur, motorn spann som en katt efter övningen :-) | |
|
är inte 275 hk ganska bra på drivhjulen när det utlovas 300 på veven? På nyare bilar verkar ju v-power ge 7-8 hk extra på motorstarkare modeller. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Kanske inte så smart att köra utan luftfilter. [Bilen] Länk |
|
|
Flayer: De går alldeles utmärkt om du inte kör i en väldigt dammig/skitig miljö. Exempelvis båtmotorer har inget luftfilter just av den orsaken. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Tror nog att motorn överlever en repa utan filter på rullande landsväg utan att generalrasa...:) | |
|
Bra och intressant test med ett rätt väntat resultat. Effekten, var det drivhjulshästar eller omräknat till vevaxelhästar? //Magnus |
|
|
Beräknad svänghjulseffekt, dvs retardationsfriktionen var adderad till uppmätta effekten. Kom på att jag kan trösta mig med att den inte kompenserar för förlusterna i momentomvandlaren. Körde på 3:a, men man har ju ingen lockup då! Dvs helt ok resultat! Hadew tänkt mäta lambda också, men bredbandslambdan hade gått.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.