AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
774

dax o lägga in kromringarna i mätarhuset?

Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
HEJ! jag tänkte lägga in kromringar i mätarhuset! jag undrar om man lossar kablarna till mätar huset,o lsätter ringarna på plats o smäller i hop det.undrar då om några lampor sätter igång lyser (ex airbag asc osv) och att man måste åka o släcka dem på bmw-verkstan? tacksam för svar snarast mvh dicka o.

Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Testa:

www.mekartips.se

MVH

JoMu
sw
47
sweeper
540Ia Sport Touring -99
det ska det INTE göra, men om du är nervös kan du altid koppla ure batteriet sedan sätt på varnings blinkers samt vänta ca. 2-3 minuter after det slutar at blinka.
nuså har du laddat ur ALL ström i bilen och bara börja jobba.

min 99a gav inget konstigheter frånsig efter 4 ALU ringar i instrument huset samt 2 st utanför (ljus vredet + dim ljus vredet)

dock så är instrument huset låsen ena riktiga skojare där man önskar sig ha 2 händer till .. heheh
Swepper...Har du nå bilder på kromringarna som du har satt på ljusvredena...har aldrig sett eller hört talas om sånna. Vart har du fått tag på dom ? Jag har också satt in ringar i min och jag rekomenderar nästan att du har hjälp av någon när du ska dela på instrumenthuset, det är lite knivigt att göra det själv med bara två händer.

Åk före du så väntar jag där :)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.