AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.556

Varför montera fula Lexus-lysen på en BMW?

Sida 2 av 2
Såg en E60 idag med albinolysen, det såg inte klokt ut det.. För övrigt så borde lamptypen betecknas för Compact-lysen. Även om nu Lexus var före E46 cpt. ;)
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

PowerMac:
Och ytterligare för övrigt så borde de i så fall betecknas för E46-Compact-lysen, för någon lexuslook vill jag INTE ha på min =).

//Stenback
Jag tycker det är grymt snyggt med lexus lysen! Men ni tycker väl att allt ska vara orginal, att alla bilar ska se likadana ut.. eller så är ni väl för gubbiga och inte vågar sticka ut.. men sen att gnälla bara för att andra vågar är väl lite löjligt? ha en bra dag!
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Med risk för att bli stenad så påståt jag att nya VW från Polo till Passat har de vackraste lysena både fram & bak. Däremot BMWs lysen ser ut att komma från något överskottslager i Polen.
Att BMW leder utvecklingen stämmer verkligen inte på Lysfronten =(((
(Obs har inget emot Polen som land)

Z MMM Coupe
Det är najs med lexuslampor, helst skall man ha blålysande spolarmunstycken oxå, det är de som ger power ; )

funderar allvarligt på lexuslampor till min E38, någon som vet var jag kan köpa det?

För jag vågar minsann sticka ut från mängden...
Nackvridarn - Om du vill ha snurr-fälgar, neon i vindrutespolarna, ventilhattarna och under trösklarna, Lexus-lyktor runt om, tärningar i backspegeln och rävsvans i antennen så ha det. Vi som inte vill ha det har rätt att inte tycka att det är snyggt, ballt, coolt eller utstickande. Och det handlar varken om ålder, viljan att synas eller gnäll, endast om tycke och smak.
Njuren
Bra! Nu har ni hjort klart för alla med "Lexus-Ljus" vilken dålig smak de har?

Tänk o säga "Alla som kör en snygg BMW ska själv vara snygg" Titta dig i spegeln en gång till?

Jo, har haft Lexuslampor själv. puss kram

BMW - i nöd och lust?
Visa användare
94
Köttis
BMW 328i Touring -96
Själv kan jag inte förstå hur någon orkar starta en så tragisk tråd som denna?

Det handlar ju helt och hållet om vad man själv tycker är snyggt... Personligen tycker jag att eftermarknads frontspoilers är riktigt risigt på en BMW men det är ju bara MIN egna åsikt och den behöver jag ju inte alltid dela med mig av!

Skärpning...

Mvh Oscar
"Alla som kör en snygg BMW ska själv vara snygg"...? På vilket sätt har det uttalandet något som helst med det hela att göra? Om man ser ut som en viltolycka eller vunnit andra pris i en skönhetstävling har väl ändå inget att göra med vilken bil man kör eller hur den är stylad?
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Lexusljus är snyggt!!!
zz
14
zzzoder
320 -92
Jag gillar lexusljusen! har själv ett par jag ska hämta ut i veckan.. lexus 3D -E36, men tänker dock inte göra mig av med orginal ljusen.. man måste variera sig :) precis som med kläder..
Visa användare
128
WB_M5
E30 325im -88
Tycker inte det ser bra ut men som redan tidigare nämnt så är ju smaken som baken..

Erik
Visa användare
128
WB_M5
E30 325im -88
Tycker inte det ser bra ut men som redan tidigare nämnt så är ju smaken som baken..

Erik
Visa användare
151
hfw
430D Gran Coupé -15
Första svaret var egentligen helt tillfyllest : "Antagligen tycker dom det är snyggt". Resten är en symfoni av missunsamhet... lite Adagio å lite Cresendo...

Det finns två principer att betrakta tingen i sin omgivning :
1) Det här tycker jag är bra - jag är bra
2) Det där tycker jag är dåligt - du är dålig

Allmänt finner jag princip 2) ganska osympatisk¹ och i förekommande fall - utseende/smak - direkt obehaglig.

Nåja.
Jag gillar "Lexus"-baklyktorna till Compact för de får mig att tänka på de klassiska runda bakljusen på 2000-serien :-)

Snyggingen

¹ ungefär som Tyskarna i VM som pratade mer om hur dåliga andra var - oljiga Italienare och IKEA-sppelare var det va? - än hur bra de själva var
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Smaken är som baken :) tycker det är kul att alla har så olika smak, ibland är det t.o.m. riktigt roligt, rent utav trafikfarligt om man börjar garva vid ratten :)

Men varför betala för lexusljus??? Det är ju bara att slå sönder originalplastglaset och voila, Lexusljus ;)))
gr
10
grov
323i sedan 98
jag har det på min bmw tycker det är snyggt passar bra till svart

gr
10
grov
323i sedan 98
jag har det på min bmw tycker det är snyggt passar bra till svart

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.