AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.458

Tanten vs Bilen

Sida 3 av 4
Kid_
Min Maja ogillade först att jag bytte ner mig från en 540 till en 911 men hon har naturligtvis inget att säga till om för jag betalar den bilen själv men vår gemensamma 318i städar hon och jag tvättar den så ofta det går.

Hon älskar min 911 numera :)
Så länge man betalar sin egen bil själv så har den bättre hälften ingen talan.
Men delar man ekonomi så får man bedriva lobbying eller diskutera.

Svärd
Min Lina blev bara glad när jag byte från 320 E30 till 740 E32... Men hon ska snart få en E36 för det är hon värd...

BMW följer inte utvecklingen, de leder den!
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Vi bytte våran rostiga volvo kombi mot en rostig e23, som drog massa besnin, tjurade när det blev kallt och allmänt kostade pengar.
Då blev tjejen motiverad att köpa något nyare och så slutade med en investering i en e32, kärlek vi första ögonkastet..
Nu älskar hon den men tycker den får lite för mycket pengar (renovering efter den förre ägaren..)
Snart är bilen i mint kondition.. Bra för den egna själen..
Sa
22
SamRuss
328i-97
Håller med Chris. Så länge de inte pröjsat en spänn för bilen så är det bara att hålla tyst eller cykla :)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Min Anna lever enligt principen "en bil är bara ett ting, inget som kan ha känslor för". På frågan om vilken bil hennes familj har svarade hon "En röd". Nu har jag lärt henne att det faktiskt är en Volvo V70 de har, och är i full färd med att övertyga (blivande??) svärfar att köpa BMW när han ska byta tjänstebil nu i vinter.

När det är dags för mig att bilda familj kommer jag kräva att få välja bil. Något alternativ till BMW kommer inte vara aktuellt, som ni säkert förstår ;-)

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Min flickvän kör själv en M3 E36. Dessutom så tycker hon att andra bilar är "sladdriga att köra, de har ju så mjuk koppling och man känner inte något när man växlar".

Skoj flicka det där =)
Rantzow:
Din flickvän har ingen tvillingsyrra?
Skulle kunna offra min garageplats då....

Mvh.
Micke
Länk
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
*flinar* nej, tyvärr har hon inte det.. men hon utmanar säkert dig på hennes favoritväg genom skogen. Kan bara hålla med om att det är en trevlig sträcka. Nylagd asfalt, mycket roliga böjar och trevlig krön..
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
En sån här flickvän kanske man skulle ha? ;)
Länk
(Kan tilläggas att jag inte har en fv nu och det känns kul att jag kan spendera precis hur mycket jag vill på bilen utan åsikter som jag inte vill höra =)

/D
Länk
När jag bytte från hisingskontainer till min 518 så sade min respektive "äntligen".

Jag har krafsat dit lite vita blinkers o grejer, men nu tjatar HON på att den behöver mera eftersom jag blir gladare då =)

Har börjat sälja in idén om en nyare BMW, och som det är sagt så är det "så fort vi har råd eller en av oss får jobb" (vi är båda 2 studernade)

__
#232 E28registret
Länk
Länk
Ph
123
Phippi
e36 328i Cabrio 98'

Om man klickar på 'Foppas' första länk där BMW tjejen figurerar så borde hon nog tvättat den DINAN riggade bilen istället. Den är nämligen fågelbajsad på bakrutan. Sen vet jag inte om jag vågat umgås med en tjej som håller i/ har en Glock...

För övrigt så har jag nog inte haft lika stor tur vad gäller bil vs. flickvän som övriga. Min förra tjej tyckte att min förra Cabrio var en pina att kliva i/ur. Min nuvarande flickvän tycker att min nuvarande Cabrio ser ut som en pizzaräser, samt att jag spenderar för mycket tid med att tvätta och putsa på bilen...

Jag har aldrig haft de bekymmerna, och kommer förmodligen aldrig att få. Min sambo är totalt ointresserad av bilar, hon har inte ens körkort, men vill gärna förstå och lära sig hur grejer fungerar och tycker den är fin osv. Likaså när det gäller stålar till bilen, vi delar på allt som har med gemensamma kostnader att göra t.ex boende, men bilen är min och jag betalar den helt och hållet och därmed kan jag langa hur mycket jag vill på den. Kan tänka mig att det är skillnad om man skaffat en bil gemensamt, då tycker jag att det är okey om tjejen vill vara med att tycka, även om risken är minimal i mitt fall, hon tycker liksom att det där med bilar kan jag bäst. Men även om så blir fallet vill jag ha min egen bil som bara jag har hand om och kör. Då bekostar jag den själv också.
Ac
143
Acer
520i -89
Tack o lov att jag har en bilintresserad sambo, vissa av er verkar ha det lite "tungt". Min sambo var också helt ointresserat av bilar när vi träffades si så där 6 år sen, men efter att jag köpte Bmw förra året så har jag tagit med henne på träffar och cruisingar här i E-Tuna. Kan säga att man blir glatt imponerad när hon babblar upp alla bilar som åker förbi, modellbeteckningar mm.

+ att man har barnen som gillar pappas bmw, det ni :)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Vilka problem ni har!?
Min fru, (nybliven förresten) sa till mig häromdagen att nu när du fått in en del pengar(fått en hygglig summa i arv) så passa på och köp dig en nyare bil, eller en nyare båt, eller varför inte båda, istället för att sätta in alla stålarna i huset...
Vad säger man då?. Det enda är att jag är för snål för att köpa nytt och så jävla velig om vad jag vill ha.... Så vi får se vad som händer den här sommaren, kanske får man byta namn till Hubbe 328T eller Hubbe330T, Eller kanske Hubbe528T.
Eller ve och fasa PassatHubbe!?
Eller Hubbe740....

//Bimmerman
Zim Zimma here's ma bimma
Länk
chrille70
Bytte min Z3 1,8 mot en nyare (och dyrare...!) Z3 2,2i i våras helt utan frugans inblandning. Hade egentligen inga planer på att byta, men kom över rätt bil till rätt pris så det var bara att slå till. Gissa om hon blev "upprörd" när jag kom hem med nyförvärvet! Men efter ett varv runt kvarteret så var det tyst...

Hon fick väl kanske ut sin hämnd alldeles nyligen då vi bytte in vår 525iT-03 mot en Volvo V70-03. Då var det hon som bestämde och hon skulle minsann inte ha nåt BMW-skåp, utan en praktisk och rymlig Volvokombi. Och så fick det bli >und damit basta<! =(

/ Chrille

Min tjej skulle aldrig få köra min bil.... Hade en Land Rover Discovery förut och det var väl ok, mest tråkigt för dem som kom ivägen :). Annars är det bara att hålla med det krävs alltid övertalning speciellt om man skall ha "tillstånd" att hålla sig med en v8 båt också :)
Aldric
Gasar-Magnus: Jag gjorde det, och nu är det tyst om henne angående prestandan. Hon vill tom gärna låna den ibland, speciellt när hon ska nånstans med sina väninnor. Dessutom hjälper hon till att betala för den, och när det är städdags står hon där med dammsugare, trasa, vax etc.

En pärla :)

Själv åker hon ju Volvo 460 så det är kanske inte så underligt att hon gör som hon gör men ändå. Volvon är ju iaf billig och pålitlig och man riskerar knappast körkortet i en bil som inspirerar till aktiv körning lika mycket som ett slag i magen inspirerar till middag ;)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Bimmerman: Nej inte Hubbe740, det har jag redan varit en gång...
V***o 740 :-)
Nej, lite för stor och just nu siktar jag på kombi, kanske. eller vad vet jag, FAAAN att man velar så.....
"a
104
"aka"
325i Cab -94
Min tjej blev helt överlycklig när jag hämtade henne i min nyköpta E36 cab. Hon var på träningsläger hela påsk helgen, under tiden så sålde jag min Opel GSI å köpte denna (Nämnde det aldrig för henne), Jag har aldrig fått sånna kyssar i hela mitt liv ;)
det var värt varende krona..
Enda gångerna hon har fått köra den är när hon e "fylle chaffis", hon e rätt smart för hon frågar aldrig om hon får ta den bilen när jag e nykter..
//
AkA
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.