AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.455

Tanten vs Bilen

Sida 2 av 4
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Något märkliga förhållanden en hel del av er verkar ha. Jag trodde att man och kvinna var ett tajt team, men det verkar som om många här snarare ser sin fru/sambo/flickvän som en uppsminkad rival eller motståndare...I såna lägen är det kanske bättre att byta partner i stället för bil.
clr
MDcruiser: Det kan ju faktiskt vara så i ett tajt team att det finns olika smaker, men jag håller bitvis med dig.
Om man läser mellan raderna verkar det som en del borde byta tjej isf bil.
ch
212
chris
330 coupé -02
Jag sålde faktiskt M3:an pga tjejen då hon kör mest(även på vintern).

Hon ville då bestämt vara med att välja, utan att lägga en krona. Hennes val var en E-46 touring eller fyra dörrars.

Därför blev det en Coupé =)
Sommarfälgarna skulle max få vara 18", därför blev det 19".

Vi bor tillsammans(förlovade), jag jobbar och hon pluggar.
Visst ska man dela på saker och ting, men så länge hon inte betalar så får hon välja att åka det jag inhandlat eller hålla käften och cyckla.
netsix
Så ska det låta chris....hehe

/netsix
Min tjej vet att M5:an är "helig" hon behöver inte betala en spänn på den bilen och jag har all makt över den,det ska till en stor katastrof för att jag ska gå i från BMW. Nu ska vi även köpa hus i vår och jag är livrädd för att behöva sälja M5:an om kostnaderna blir för stora då säljer jag nästan hellre huset=)
Visa användare
194
Ric
525i -89, och kör Pontiac Trans Am 350 V8 sommartid :)
NP >>> Jag är helt säker på att hon pratade om bilen annars hade hon inte använt ordet "liten" ;)

//Ric Wraaaaooom
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Är det bara jag som lyckats hitta en tjej som gillar att köra bil och helst kör BMW?

Tittar efter ny(are)bil och det lär bli dyrt om tjejen får vara med och bestämma!!

/Kristian
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag har redan prentat in en m3 -04 f1 rattning i barcelona när jag fyller 30 och ett italienskt fullblod när jag fyller 50.

Måste vara värst i familjen/släkten :)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Acey:Fiat 600???:) vilken italiano tänker du på.

MVH
Hasso
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hehe, jag har kört en fiat 600 och det är absolut inget fel på dom. Måste säga att fortupplevelsen är totalt 70 känns ungefär som 200 i en vanlig bil :)

Jag köper nog något av fiats dotterbolag tror jag ;)
Th
198
Thobbe
525i -89
528i -84
Min sambo och jag köpte BMW mer eller mindre ihop.
Efter en provkörning var det inga problem.

Jag anser att man är ett team, åtminstone om man bor ihop, då har man gemensam ekonomi hur man än vänder på det, på nåt sätt....

Men vad vet jag?
;)

[ www.tocnet.nu ]
BMW E39
Haha, man kanske ska bli homosexuell och gifta sig med någon är på forumet. Då har man iaf samma intresse!!

Nej, fy fan! :)

"Målet är ingenting, vägen är allt" :)
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Flickvännen gillar min bil men köpte en Mondeo nyligen.
Gissa vilken hon helst tar om hon ska åka nånstans?
Japp!
Husses BMW!

fyrhjulsdrift är roligast!
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Kristian>> Min Lena gillar min bil skarpt, som du säkert förstod av mitt tidigare inlägg. Hon bleb bestört när jag sålde min förra...

Jag önskar att jag en gång må hava min längtan att öppna garaget och släppa ut bilen på torra sommarvägar

Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Haha ! Killar/pojkar/män/karlar har tydligen samma problem med påtrycningar från respektive över hela landet. Själv har jag precis slängt ut sambon men det hade inget med bilvalet att göra....

Farsan hade däremot en bra taktik vid hans & sambons senaste gemensamma bilköp, han lät henne utse alternativ så valde han vilken av dom det skulle bli medans hon fick bestämma färg osv...

Toffligt !? Näe Villkåret va att gubbens Porsche blir kvar & inte ett klagande ord nämns när det är dax för årets nya 20" fälgar !

= Alla nöjda !

"män menar inte vad dom säger & kvinnor säger inte vad dom menar"

När du älskar att köra !!!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Min Charlotte är mycket förstående kvinna. Nu när vi fick bebis (12/2001) så var det naturliga valet en Bawaria bongårdsvagn.
Mvh Marin
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ett tips är att bedriva en kampanj ett tag (2 år räcker ungefär) min tjej har gått från ca INGEN kunskap om bilar till hyffsad koll! Det gäller att tjata, snacka, visa, peka sen låter man henne bestämma färgen (om man har liknande smak) så är hon nöjd ;)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bilar och kvinnor har alltid varit mina största intressen,vilket det passerat mest av låter vi vara osagt, men de har ett gemensamt det är att ju mer man lär sig hur de funkar desto roligare blir det.
Men ska erkänna att bilar är lättare att förstå sig på i de flesta fall :)
Så jobba på ungdomar, man lär så länge man lever annars
vore det rätt tråkigt.

MVH
Hasso
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Du är en klok man Hasso.

Själv har jag fått min sambo tänd på en X5. Nu tycker hon att det kunde bli en bra andrabil till henne om något år. Jag biter mig i tungan så här efteråt...inte bra för familjeekonomin att tända en sån passion hos henne. Dumma mig! ;-)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
MDC:rätt åt dej;)

MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.