|
|
|
|---|---|
|
Har just köpt bilen och ratten var en aning sned. Trodde det berodde på hjulvinklarna fram för förra ägaren hade bytt nån del i framupphängningen. Idag börja det höras ett klonkande ljud från höger bakhjul när jag kör i gropar. Jag körde lite mer och det visade sig att ljudet även hörs när man svänger åt vänster och det är ojämnt fäste, typ snö/bar asfalt om vartan. Ratten blev nu mycket mer sned åt vänster ca. 15 grader och jag tycker att hjulet ser snett ut när jag tittar på det bakifrån. Främre delen av hjulet är längre in. Jag gissar att det är den främre av bussningarna till triangellänken som gett upp och länken slår i karossen. Bussningen som även kallas "silentblock". Har jag rätt? Seppo | |
|
Länk Jag kollade här och det ser ju inte alls ut som jag hade föreställt mig. Kan nån säga mig vilken bussning det är som troligtvis har sagt upp sig? Seppo |
|
| Det kanske är länkarmsbussningen? Väghållningen blir ganska kass när dom är dåliga. Dom får bytas i bland. ca 700 spänn per sida på BMW-verkstad. | |
|
Känner igen de där symptomen och för mig blev det bra genom att byta bussningen framför hjulet. 4an på bilden du länkar till tror jag det var. Men jag vet inte om den kallas silentblock, är det inte främre bärarmsbussning. Har långt i från 100% koll då det finns så många bussningar... =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.