|
|
|
|---|---|
|
Har i stort sett bestämt mej för att det får bli en Z4 3.0, och är sugen på en svart. Har provkört en svensksåld i Uppsala och den var helt okej förutom lite dåliga däck. Ringde även på en importerad hos göteborgs begagnat center, enligt säljaren i mycket fint skick och full dokumentation. Någon här som har varit och tittat på den och sett några skavanker på den? Bor ju själv i Stockholm så det är ju en bit o åka för att bli besviken. Hur mycket billigare tycker ni att en importerad ska va jämfört med en svensksåld? /Jonas | |
| Beror på utrustningsnivån på bilen tycker jag. Sen beror det på hur mycket dokumentation du får med den importerade bilen. 20.000-25.000 billligare för den importerade bilen skulle motivera det köpet för mig om den kändes bra. | |
| Du menar denna? Länk | |
|
Stämmer bra, den är det, och utrustningen är istort sett identisk i bilarna. /Jonas |
|
|
Kanske ska nämna att den Svensksålda har gått 3000 mil och den importerade 1700 mil. Vad är era erfarenheter den dagen man ska byta in en importerad bil, blir det massa gnäll och skambud från handlarna eller? Svensksålda Länk /Jonas |
|
|
Jag kikade på Z4an på Gbg begagnatcenter idag. De anmärkningar jag hittade var följande: 3 st av fälgarna kantstötta Uppslagsmärken i bakkant på bägge dörrarna Insteget på ryggstödet på förarstolen, fanns tendenser till slitage samt stolens stoppning var lite lös på samma ställe. Förutom nämnda brister tycker jag att bilen var fin, inga bucklor, parkeringsskador eller stenskott som jag kunde hitta. BMW CS #5139 |
|
|
Tackar för det! Det låter ju som om den är i ett normalt skick, får ringa o telefonpruta lite på den så får man se om det blir en tur till Göteborg för att titta och provköra. /Jonas |
|
|
Hur har det gått, Jonas, köpt någon Z4 än? Själv har jag det omvända problemet. Har en -03 med 3.0-motorn som jag är oerhört nöjd med. Det är verkligen livskvalitet att få åka runt nedcabbat en varm sommarkväll på en lagom slingrig väg!!! Nu har jag fått jobb utomlands och inser att jag måste sälja bilen, vilket känns trist. I och för sig är det väl inget som hindrar att jag köper en annan Z4 i mitt nya hemland. Är det någon som vet hur priserna är på begagnade Z4:or i USA? |
|
|
Nej, blev ingen Z4, var och provkörde en Boxster S och tyckte att den var snäppet trevligare. Var och hämtade den igår :) Men tack för erbjudandet. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.