AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.606

Varför progressiv btr?

Tjena!

Nu ska jag börja med min kovertering av en e30 325. Tänkte bygga en snik. Jag kommer att ladda 0.4 bar, vilket borde ge 230-240hk? Men jag har funderat på det här med progressiv btr. Varför behövs den egentligen? Jag menar lmm:en mäter ju endå upp hur mycket luft som motorn får och håller spridarna öppna längre om den får mer luft, om jag inte har massuppfittat de här?
Dessutom skulle jag gärna vilja ha förslag på en lämplig turbo, gärna en lista som visar vilka turboaggregat som sitter i vilken bil. Detsamma gäller även spridare, vill ha tag på 6st 250cc. Det borde väl räcka va? Vilken bil hittar man sådana i?

MVH//Tommy
Ingen som har nåt att säga?

MVH//Tommy
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Den progessiva BTR:en ökar soppatrycket när laddet ökar vilket ger mer soppa vid rätt tilfälle.

Jag tror LMM:en bottnar rätt tidigt så den har ingen chans o känna vad som händer när det börjar ladda på rejält.

_______
/Chrille Länk
Visa användare
167
ras-kalas
318[Turbo] -89

DKW 80 2,6
om den är linjär, höjs inte trycket då när laddtrycket kommer? är inne på att köpa en sån här Länk men den är en linjär och laddtrycksstyrd?
har monterat S**b spridare och btr som passar ombyggnadskittet

Länk
Bränsle trycket ökar när laddtrycket kommer. tex en linjär btr inställd på 3 bar. Ger vid 1bars ladd 4 bar bänsletryck och vid vaccum -0,5 2,5 bar bränsletryck. Hoppas du förstod lite trött just nu :)
Vilken btr kör du med Crille? 1:1,2 var det väl?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Japp 1:1,2 är de...

_______
/Chrille Länk
Visa användare
167
ras-kalas
318[Turbo] -89

DKW 80 2,6
Turbo_folke: ok men en progresiv höjs brännsle trycket olika då? en 1:1,2 höjs brännsle trycket till 4.2 om grundtrycket är 3bar å laddet 1bar eller är man ute å cyklar?

deejaywasp: inte för att de här hör till ämmnet men hur gör du med att backa tändningen? eller kör du med piggypack/sprut?

Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
ras-kalas: Styrsystemet är orginal motronic..

_______
/Chrille Länk
Visa användare
167
ras-kalas
318[Turbo] -89

DKW 80 2,6
deejaywasp: så du ska inte backa tändningen något då

Länk
jepp helt rätt ras-kalas.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
näpp... funkar klockrent nu..

_______
/Chrille Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.