AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.474

Vilket lufttryck bak till min Z3:a

Mi
8
Mistoj Z3
BMW Z3 Cab 2,8 -98
Köpte en Z3:a med nya 18" och nya däck.Redan efter en säsong var bakdäcken nästan slut.
Alla jag har pratat med säger olika gällande lufttrycket.
Det är 255/35/18 bak och 225/40/18 fram
Framdäcken är som nya och det har gått 2 säsonger.
Har precis köpt nya bakdäck, likadana som innan.
Vet någon vilket tryck jag ska ha.
Jag har fått svar allt mellan 2,5-3,5 vilket är rätt???
Har inte kört och bränt gummi, men gasat på lite då och då.
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Runt 3kg borde du ha. 3,5 är för mycket och 2,5 lite för lite. Mellan 2,8-3kg är bra för de däcken och normalkörning.

Mvh Henrik
Mi
8
Mistoj Z3
BMW Z3 Cab 2,8 -98
Tack för tipset. Hoppas de håller längre tid denna gången.
Låter faktiskt rimligt.

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Har du köpt lite sportigare däck med mjukt gummi är kanske inte en säsong orimligt, beror ju klart lite på hur många mil du kör. Jag har hittils fått byta runt om oftare än varje säsong.

/// Viktor
Kärran Länk
Mer mos till folket!
Jag har oxå 2.8 kg i bakdäcken. Har även märkt en väldig skillnad på slitaget jämfört med däcksbredden. Mina 255/35 -18 försvann väldigt snabbt medan de 265/35 -18 jag har på nu har hållt längre. Samma däcksmärke och modell på bägge paren. Kan ju vara jag som lugnat ned högerfoten något oxå. En liten teori är att det beror på den ökade profilen som gör att däcket kan följa med rörelserna bättre.

/Fredrik
Mi
8
Mistoj Z3
BMW Z3 Cab 2,8 -98
Hej Fredrik M
Får man fråga viket märke du kör på.
Jag köpte som sagt likadana däck igen,tänkte ge de en chans till.
Pratade med killarna på Need for Speed, de sa samma sak runt 3 kg men inte mer för då blir de väldigt hala.

mvh Martin
Jag åker på Hankook Ventus, tror de heter K104. Tycker de fungerar alldeles utmärkt, men tyvärr har däckshandlaren slutat med Hankook som billighetsmärke och gått över till Falken. Pappa köpte en uppsättning Falken 16" 225 breda, till sin 528'a men de var bullriga och tungrullade och försvann väldigt snabbt. Så jag funderar på att testa Toyo nästa gång. Har kommit en ny handlare till stan med bra priser på detta märke.

/Fredrik
Mi
8
Mistoj Z3
BMW Z3 Cab 2,8 -98
Jag har Falken själv. FK451 tror jag.
Ska köra slut de och sedan byta till något annat märke.
Tack för tipset ialla fall.

Mvh Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.