AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.247

Irriterande startproblem

Undrar om ngn känner igen följande problem. Ibland startar den (750i -90)utan problem ibland startar den inte alls. När man vrider startnyckeln till tändläge lyser eml-lampan och brukar därefter slockna. När man vrider till startläge går startmotorn och startar motorn 9 ggr av 10 men ibland startar den inte alls ????? Vid förnyade startförsök kan den starta helt perfekt när som helst alltså antingen med en gång eller efter ett eller fler omstartförsök. Om man håller kvar på starten och ger gas kan motorn gå igång och det går att köra den men om man släpper gaspedalen helt så dör motorn.
Öppen för alla förslag innan jag river ut motorn......igen.

Tack på förhand

CL
L-nuZ
kolla styr boxarna för eventuella glapp. min har liknande fel men jag har inte hittat något fel än. men det låter som el box fel tyvärr.

Värför nöja sig med mindre en tolv cylindrar??
Ra
52
Ragge1000
750ia 1989
Har du extra startspärr på bilen? Hade samma problem och efter mycket huvudbry så kom jag fram till den extra startspärren. Inkopplad med 1,5mm kabel ca: 3meter långa. Denna var kopplad en mot startmotor, går på relä i säkringsbox så der är ju inget problem. Bröt även bränslepumparnas matning, borde inte vara problem. Men dom hade brutit huvudmatning mellan startnyckel och säkringsbox !!!!! Från nyckel till box 4 eller 6mm matning via sin 1,5mm 3meter långa koppling. Blev som att köra en helt ny bil efter att detta blev bortkopplat och all elektronik fick spänning som den skulle.
Ragge
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.