|
|
|
|---|---|
| Hade i december lite problem att få igenom bilen genom besiktningen fast det var mest skit fel som fel färg blinkern bak , bälte mitten bak saknas, lyset satt löst och såna saker men fick igenom den sen efter ca 1 månad böjar den bette sej hel konstigt slita o dra så gick under o kolla och då såg att bakvagn balken hade spruckit. Sen när jag bytta denna så var den hel kass ett bärarms fäste släppt helt och balken var nästan helt av sen med ett lätt hammar slag på andra sidan balken gick nästan rakt igenom. funderat på gå in med balken på SBP och fårga vad dom håller på med! | |
| De är ju människor de också och kan missa saker. Det är ju lättare att upptäcka felfärgade bakljus än en skadade balkar. Fast jag håller med, det är ju trafiksäkerheten de ska kolla i första hand och då är det viktigare att kolla balkar än att kolla färgen på ljuset, även om allt iofs ska kollas. | |
|
Å andra sidan så brukar många skrika när dom bankar i klenoderna:) Jag brukar hissa upp den då jag är på macken o tvättar och kolla genom undersidan också, tycker det är lika viktigt som att tvätta och polera. Varför lämna över till bilprovningen att kolla hur min bil ser ut på undersidan. |
|
|
Crillson: Jag vet inte om jag kan hålla med om att lösa strålkastare och saknade bilbälten är skitsaker precis, men jag håller absolut med om att det var dåligt att missa det andra. Jag tycker att du ska göra som du säger och visa och berätta för platschefen på stationen där besiktningen gjordes. Då du redan demonterat balken från bilen kan du nog inte räkna med någon ersättning, men det kan ändå vara bra för att undvika liknande missar i framtiden... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| självklart skall du visa upp den! grannen bes sin golf som jag hade tittat på, och sett att där var rost i framvagnsbalken,den gick rakt igenom! 2 veckor senare gick länkarmsfästet mitt av, hjulet ställde sig tvärt!! | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Tycker också att du ska visa upp den! Flesta hoppas ju att besiktningsmännen ska missa saker, som man vet ska bli nedslag på om de ser. Men besiktningen utförs ju pga andras och sin egen säkerhet ute i trafiken! Bara visa upp. MVH Patrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.