|
|
|
|---|---|
|
hej jag har en liten fråga jag har fått problem med min 523 96 när jag bromsar så pulserar pedalen som fan och det låter lite i motorn sen efter en stund så tänds lampan på abs+ asc och bilen funkar bra igen jag var hos bmw idag för att göra en felsökningen men jag fick tid till nästa månad jag funderar på att byta givaren själv eftersom jag vet inte vilken givaren är trasig så ska jag köpa 2 st en till fram och en till back nu undrar jag om nån vet om givarna är likadana på både höger och vänster sida eller så är det olika för varje hjul skulle vara tacksam för era svar orkar inte vänta till nästa månad tack | |
|
Hejsan, finns det inte någon annan verkstad som har BMWdiagnosverktyg där du bor? Här i Linköping finns åtminstone två stycken som har det och kan BMW bra (möjligt att det finns fler). Lycka till! /Simon |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kolla mektipsen där finns beskrivning både med bilder och text. 2 olika tips Skillnad bak och fram men lika axelvis. Det kan vara så att det är den kuggkrans som givaren läser av som det är skit i så det inte blir nått mellanrum så givaren inta har nått att läsa mot. Plocka ur givarna och lys in i hålet så kanske du kan se hur det ser ut.Börja fram lättast att plocka bort. Var så på en kollegas MB som alltid pulserade när han han bromsade precis innan bilen stannade sista metern. gjorde rent kuggkransen funkade perfekt efter det Kolla bildelsbasen finns mycket givare på skrotarna. Det finns hur mycket som helst om abs asc på forumet bara att söka MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.