AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
987

köpt en 320 e36 coupe, har lite frågor

Ac
383
Acous
e21 318i -82
köpte e36 coupe, blev helt kär i den direkt så jag kollade knappt alls utan bara köpte den, killen verkade schysst i tele. kanske inte så smart att handla med känslor men vem bryr sig, bilen går som ett skott!

jag undrar detta:
Hur fungerar farthållaren?
Hur fungerar värmen? det finns två rattar med temperaturer angivna, borde det inte bara vara att ratta till önskad temperatur?
finns det nån markering till var man ska fylla i vatten i kylaren?

allt ska fungera sa han och det tror jag också.

Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
När det gäller tempraturen så är det en 2-zons en för var sida.

Det finns ett max sträck på sidan av kylaren .

[Bilen] Länk
Ac
383
Acous
e21 318i -82
men jag har inte lyckats få varmluft ur den, är det bara att vrida eller måste man pilla med den digitala enheten som finns längst ner under radion och det?
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Inte har den väl både en med rattar och en digital klimat? Eftermonterat?

// M.v.h. Daniel
Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
"Digitala enheten" det kanske är färddatorn du menar? Den har iallafall ingenting med varmluft att göra..
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Inte direkt smart köp du har gjort..

Man kollar att allt fungerar sen köper man, i vanligaste fall i alla fall.

Om du inte får nån värme kan det bero på en rad olika saker, termostat som är defekt, vattenpump som inte jobbar riktigt, spricka i toppen, blåst packning eller luftficka i systemet.

Dem två rattarna ska du ställa in på önskad temperatur, den undre delen är "färddator" och har inget att göra med inställningen av klimatet.

Vätskenivån ska du kolla när motorn är kall, dvs på morgonen efter du har kört.
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Fick du inte med nån instruktionsbok? Brukar ligga i handskfacket. I den ska det finnas svar på dina frågor.
Ac
383
Acous
e21 318i -82
saker o ting verkar fungera :-)

om man häller i för mycket vatten i kylaren, är det illa?

bilen är bäst!!

fast regleringen av hastigheten med farthållare är ju riktigt kasst, det sitter säkert en dåligt tunad P-regulator där, hahaha, tur att det finns reglertekniker :-)
He
4
Helheim
323 Coupé -96
I min e36:a så måstye jag vrida ett reglage i mittpanelen för att få varmluft. (Blått, vänster) = Kallt, (Rött, höger) = Varmt.
si
15
sirap
320i Coupé -92
Jag kan inte få varmluft ur "front-öppningarna" utan endast vid fötterna och på rutan, vilket är markerat på regulatorn, kanske är nåt sånt?
lite sen kanske men grattis till köpet och hoppas allt funkar mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.