AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
663

Kostnad för denna fälg?

Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Ja, som frågan lyder! Vad kostar en sån här fälg: Länk ?

Jag en E36 325 Coupe med ett par 17", och en var så vind att den inte går att laga (säljaren glömde visst att tala om detta, då han inte sa något). Men iaf har jag vart hos BMW och dem tror inte det är en rginal (jag har bmw-navet på mina). Så dem fotade den och skickar bilderna till deras suport för svar. Men jag är lite orolig att en sådant ska gå loss på 3500-4500kr/st, kan dessa vara så dyra?
,,,och måste tillägga att dem ser mycket trevligare ut när man tvättar och polerar dem, specielt är det den breda kanten som gör att jag vill ha dem ikvar.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Fälgen är ju snarlik den äldre versionen av style 5. Titta här Länk på de två första varianterna av style 5. Däremot har jag svårt att tro att en fälg med så bred kant kan passa på E36 pga av ET. Normalt brukar de med bredare kant vara till 5- och 7-serien. Kolla på fälgen om det finns angivet ET. E36 ska nomalt ligga på 41-47 medan ET brukar var kring 20 om fälgen är till en 5-serie.

När det gäller priser på nya BMW-fälgar så är det aldrig billigt och det pris du fått är nog i närheten av var det kan hamna. Dom nyare style 5 (den tredje bilden av style 5) kostar kring 5000kr/st har jag för mig.

___
//Ulf
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Jo, killen på BMW letade i en gammal tillbehörskatalog, där var det typ den tredje fälgen som du sa, den kostade 5300kr om jag inte minns fel, men den är till min tröst en splittfälg, så dem brukar väl dra iväg lite extra. Men det skulle väl lägga "min" fälg på som vi båda säger: ca 3500kr. Så jag är lite kluven på hur man ska göra. Blir det väldigt dyrt så funderar jag på leta reda på ett par BBS 17" som kanske inte har den breda kanten o ha dem fram på bilen, om man kan få tag i ett par sånna billigt.
Annars så köper jag en uppsättning nya fälgar av en kompis för 3500kr, men tycker dem ser lite tråkigare ut än dessa jag har. Eftersom jag då är student så får nog priset styra det hela, men börjar dock bli trött på att det ska dra iväg så mycket för att säljaren inte nämnde detta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.