AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
723

ETK

Behöver lite hjälp av någon som har till-
gång till ETK.
De nummer som oftast är instansat på alla
Bmw original delar, kan man söka på dom?
Det nummer jag behöver hjälp med är
1731357

DYRT NÖJE = ROLIGT NÖJE
netsix
Maila över vad det är för bil du har och dina 7 sista nummer/bokstav i chassienumret eller ditt regnummer så tar jag reda på det.

/netsix
Jag har varken regnummer eller chassie-
nummer.
Men det är ett par spridare(ej Bosch) som
det nummret finns på, det ser ju ut som ett
Bmw-nummer!
De har suttit på Bmw 750/850

DYRT NÖJE = ROLIGT NÖJE
Ti
2.587
Ticco
420i -14
LUCAS Insprutningsventil.

//Ticco

"NICTIC RACING"
Grusse
Någon datakunnig som kan hjälpa mig med ETK. Det är så här att jag hade ETK installerat på min dator och då hade jag XP Home Edition och det funkade hur bra som helst. Sedan för ett tag sen så installerade jag XP Professional, och då slutade ETK att fungera?

Har provat att installera om det flera gånger men det vill inte fungera. När jag ska öppna programmet så står det "Unable to open Cobra databas". Skulle vara bra om någon har tips på vad som kan vara fel, för det är tråkigt nu när det inte fungerar.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Fungerar med XP P också lurigt, avinstallera och plocka bort allt som blir kvar för hand tror det blir kvar en mapp bland annat efter avinstallation och prova igen.

///MVH Hasso
Länk
Jag vet vad ditt fel är Grusse. DU har säkert installerat det i en mapp som heter Program Files..eller hur...ETK verkar inte kunna hantera mellanrum i mapparna som det är installerat i. Installera det i en mapp som heter endast Program så funkar det. Så var det då för mig :-)

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Att överhuvudtaget ha en mapp som heter program files som vissa intallationer skapar själva ställer till en del bekymmer vid start av datorn i både 98 och XP har jag märkt, programmappen öppnas vid start av datorn ibland. Så ändra alltid till "program" vid programinstallation. (Finns program som fixar buggen annars)

///MVH Hasso
Länk
I engelska versionen av XP så heter Program-mappen Program Files...så då är det XP själv som gjort mappen, det finns ingen Program-mapp överhuvudtaget...om man inte gjort en själv så klart. Vilket man behöver om ETK skall fungera. Att program-mappen öppnas vid start av W98 ibland är ett registerfel som kan uppkomma, men som sagt det finns det program som fixar om man inte går in och petar själv i registeret.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Stämmer att den öppnas i 98 men till min förvåning även i XP P svensk verison, man har ju levat med denna "bugg" några år och lärt sig rätta till den.
Men vissa program som "självinstallerar sig" i program files har fel ändelser i registert så denna bugg lever vidare även i nyare versioner av Windows.

///MVH Hasso
Länk
Jasså har du varit med om att den öppnas i XP också? Det har aldrig jag faktiskt...även fast jag sitter vid en skärm 8timmar om dan..skaplig otur Hasso :-(
Ring till Bill och klaga :-) Riktigt störande är det ju faktiskt!

Grusse
Tack för hjälpen! Nu fungerar det igen :)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jo min dotter lyckas med det mest otrolig i de 2 XPdator som jag byggde åt henne, många "konstiga" program ramlar in:))
Men buggprogrammet fixade även detta i XP och jag vet fler som har haft samma "problem" med XP.P samma version som jag kör.

///MVH Hasso
Länk
Hehe jo det kan ju vara så att det ramlar in lite grand här och där :-) Man har ju sett skapliga härvor på hårddiskar utan nån som helst struktur :-))
Jasså fungerar buggprogrammet i XP också då?! Det är ju bra om man skulle råka ut för det i alla fall!

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Syftar på "progfix"

///MVH Hasso
Länk
hehe samma som jag har :-) Då funkar det alltså :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.