|
|
|
|---|---|
|
Jag svetsade ett läckage jag hade på neråtgående kröken efter grenrören! där sitter lambdan! när jag monterade kröken glömde jag sätta fast kablarna från lambdan (pinsamt=) men jag starta och bilen gick likadant? skumt enligt min mening!! ingen som vet om motorn ska gå likadant oavsett lambda eller inte?? Tack på förhand MVH Patrik | |
| sorry bilen är en 325 -87 | |
|
motorn kommer att gå ungefär likadant som annars men den kommer inte att reglera bränsle/luftblandningen annat än av som finns i "tabeller" troligen kommer den dra ganska mycket mer bensin vid liknande körning. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
Bilen går nödprogram. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag monterade motorvärmare på en Mazda 323 F DOHC och glömde sätta tillbaka labdakabeln, åkte nästan ett år tills det var dax för besiktning, alla värden var bra utom Co vid förhöjd tomgång (2500 v/min) Jag åkte hem, hittade felet (kabeln) åkte tillbaka till bilprovningen, nu var alla värden OK, och jag märkte ingen som helst skillnad mot tidigare ??? |
|
|
Okey, Tackar så mycket=) trevlig helg MVH Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.