AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.966

Bussgods Otroligt Sega

Sida 1 av 2
Danne L
Tjena

Jag måste bara få fråga om andra här har samma erfarenheter av bussgods

senaste exemplet är att jag sålde mina 18" alu fälgar frakten ner till södra sverige tog 1 vecka det är inte så mycket att klaga på men sen paketet blev utlöst så har jag fortfarande 1 vecka efteråt inte fått några pengar även om jag angett konto nr på fraktsedeln

och det här är inte första gången jag har skickat med bussgods säkert 20ggr och alltid fått vänta minst 1 vecka efter paketet är utlöst på att pengarna ska komma

sitter bussgods och håller på pengarna pga av räntan eller vad?

har ni samma erfarenheter som mig?
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Det är klart att de tjänar pengar på räntan. Inte fan tar det 1 vecka att sätta in pengar på ett konto. Helt sjukt! Håller med. Har samma erfarenheter.

DANNE
Min bil:
Länk
Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
Skickade själv ett paket med bussgods igår och där sa dom att jag får vänta 2-3 veckor innan jag får pengarna!
Det är få utlämningsställen som har möjligheten att sätta in pengar direkt på kontot(fråga där du lämnar in godset), vanligast är att man som sagt får vänta 2-3 veckor på en utbetalningsavi som kommer med posten!

/ Micke
Bussgods skickar ut avi två gånger i månaden senast jag kollade. Finns ju internetgiro me att använda sig av.
Jag anlitar aldrig mera Bussgods sen många år tillbaka då jag såg en kille som lastade ur bussarna komma släpandes på någons växellåda i asfalten med ett hjärtskärande ljud som följd. Den där promenaden på ett 20-talet meter resulterade i grova repor i asfalten och hur växellådan såg ut under vill jag inte ens tänka på...
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
har bara goda erfarenheter av bussgods! skickade en växellåda till en kille för nån vecka sen, tog nog 3 dagar innan det kom fram, hade pengarna på mitt konto ca 3 -4 dagar senare, klart godkänt, men hur dom behandlar grejorna vet man ju aldrig!
Brukar skicka i princip allt med bussgods allt ifrån fälgar till slutsteg och det har aldrig varit några problem.
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Fälgarna som jag skickade en gång tog det en månad för att nå sin destination. Någon slarvade bort adresslapparna hette det, duktigt jobbat....

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jag håller med Bussgods är otroligt sega att betala ut pengarna. Brukar ta dem 2-4 veckor innan jag får pengarna, och förvånansvärt nog så tar de betalt för sin efterkravstjänst. Jag har slutat att använda mig av den tjänsten och kräver att få pengarna förskottsbetalda på kontot.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
har använt bussgods en del, köpt fälgar, lmm, kamaxlar bland annat och till 02an blev det ett borrat m10 block från umeå, växellåda och kardan från jönköping...snabb frakt! och bra bemötande iaf här nere, men hur grejorna behandlas vet man inte, men allt mitt har varit helt och funktionellt när jag fått det!

har bara erfarenheter som mottagare, har aldrig skickat något med bussgods...

MVH
Johan K
Instämmer, väldigt sega med pengarna. I övrigt funkar det bra.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
I Stockholm har jag inte annat än fått ett otroligt dåligt bemötande både innan och efter de flyttade. Personalen är riktigt felplacerade här. Det verkar var de som bestämmer som inte tagit kurs i kundbemötande. Killarna som bär har varit ok.

DANNE
Min bil:
Länk
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Håller med om att de är sega på att betala ut. Första gången jag skickade med efterkrav fick jag betalt med ett utbetalningskort som kom med posten. Sen gången efter så sa han att skriv in ditt bankkontonummer så får du pengarna fortare, tvärtom det tog 1vecka längre istället?!?!

Däremot tycker jag de behandlar sakerna bra, t.ex beställde plåt till min 02a från bildelsimporten och han sa att de alltid skickar med bussgods, skickar man med posten så ser de ut som åttor när de kommer fram
Danne L
det är synd att dom ska hålla på sådär eftersom själva frakten går relativt snabbt

jag provade ringa och fråga varför pengarna ska ta dubbelt så länge att frakta till mitt konto som fälgarna tog att frakta över halva sverige

enligt bussgods är det där normal väntetid

helt otroligt tycker iaf jag, har dom så svårt att få ekonomin att gå ihop så dom måste stitta och trycka på folks pengar bara för att tjäna några ören på räntan så kanske det är en bättre ide att ta ut liiiite mer på frakten för det är ju faktiskt inte så farlig i de flesta fall

nån som vet var man kan skriva och klaga för hulda 83 i kundtjänst verkade inte särskillt intresserad

Beställde ett pedalset av en kille från Stockholm som skickades med Bussgods, de försvann i 2 månader. När de äntligen dök upp igen hade jag redan hunnit handla på annat ställe, som väl är, är utlämningsstället här bra att ha och göra med så pedalerna gick tillbaka till säljaren. Hoppas de inte försvann på den turen oxå bara.

/Fredrik
Danne L
wow ÄNTLIGEN 2 veckor efter att paketet var framme så kom pengarna
Fick ännu en dålig erfarenhet av Bussgods idag, har aldrig blivit så otrevligt bemött !!
Kommer aldrig någonsin anlita dessa mer, betalar hellre dubbla kostnaden hos posten fortsättningsvis.
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
sitter o väntar på en kabelstam till m20 nu som skickades från skåne. låter ju oroväckande, han skickade i tisdags. jag hade som hopp att få den i veckan när jag har lov o tid att meka..men det hoppet är nog borta. hade posten skickat hade jag fått inom 2 dagar!
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Jag har bara bra erfarenheter av Bussgods! Snabba, prisvärda och säkra leveranser. Men, det tar för lång tid att få pengarna.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Nu finns det ju fler alternativ än bussgods o posten som dessutom är både billigare o snabbare.Hanteringen är lika hos dom flesta.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.