AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.230

köp av m3 e36

Hej

Håller på att kolla runt efter en m3 e36a och hittade under vintern en i luleå. En -96a med 12500mil på mätarn och riktigt bra skicka vad man kan se på bilderna. Den ligger på annons på Powerbörsen. Allt verkar schysst har kolla med besiktningen och mil m.m. är ok. Ägaren verkar ok, skatt m.m. är betald varje år.

MEN enligt bilreg. så ska bilen vara en MGRÅ kombi?! Det är en svart coupe...

Är det möjligt att han/hon som reg.besiktigat bilen kan ha gjort fel? Den är importerad -99.

Jag tycker det vore konstigt att bilprovningen inte sagt något vid besiktning. Någon som har lite tips angående sådant här?? Tips?

/Filip
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Står ofta fel, hade själv en diamantsvart 320, på den stod det MGRÖN och på min silvriga M3 står det VIT!! Färgblinda besiktningsgubbar mao.
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Visst att färgen kan missbedömas, men kombi?? Vad e det för regnummer på bilen?
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
En inflikning till. Om en bil har en annan färg enligt regbeviset kan den ju faktiskt vara omlackad av tidigare ägare.
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Ingen av mina är omlackade iaf. Håller med om att registrera den som kombi är lite väl konstigt misstag.
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
den skulle man ju ha tag på, perfekt att göra ett karossbyte och ha sveriges enda reggade och godkända M3 kombi :)

mvh evers
Att färgen är fel kan jag köpa, har också sett flera exempel. Men kombi? Bilen ligger uppe på powerbörsen och blocket reg nr: eut694

Har inte kollat så mycket mer än med en besiktningsgubbe som jag har kontakt med. Bor i västerås och bilen finns i luleå så man åker ju inte upp bara för att kolla att cassinr stämmer.
Hade en svensksåld 323Ci -99 som enligt bilregistret/registreringsbeviset var en kombi, besiktningsgubben kliade sig i huvudet! :)
fr
21
fredrik5
325 coupe-93
Har också en ci - 99a som det står kombi på. svensksåld.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.