|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Fick mina 16 bmw fälgar skadade av däckfirman när jag skulle lägga om till nya vinterdäck. Tror det var på grund av RFT däcken som han fick stå o bryta 1 däckjärn en bra stund innan han fick det att ta i däckmaskinen. Nu är man orolig för att samma sak ska hända när jag bytter till nya sommardäck/sitter RFT däck där med. |
|
| Oavsett RFT eller ej, ska däckmontören inte skada fälgarna. Jag hade inte låtit samma firma montera sommardäcken. | |
| Jag har visserligen en riktigt bra däckmontör men jag brukar ändå alltid vara med när han slänger på de nya däcken. Dels tar däckkillarna det lite lugnare med fälgarna och dels har man 100% koll på vad som verkligen händer. | |
|
Köpte däck via däckonline. Använde en firma i Upplands Väsby för montering. Halvklantiga. Märken på flera fälgar. Vikter som lossnar. Sista (tredje) gången jag var där fick de rengöra varenda fälg noggrannt och sedan balansera om. Använda en firma i Akalla för att skifta ett däck. Helkass, han drog aluspån ur fälgen. Jag var tvungen att utbilda fanskapet på däckmaskin. Visst, däcken var Dunlop Sportmaxx som är rejält hårda i skuldran, med bred kant på fälgen. Men ändå. Sorry to say, men (väldigt) direkt arbetsledning verkar vara ett måste. /Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.