|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag ska bevara M3:an i originalskick! Absolut inte nån trimning/chippning! En M3:a ska bevaras original och skött. BMW its a ride not a car |
|
|
Köpte M3 i lördags! Sen jag kom hemma till jönköping så kollar vart enda BMW freak på mig på ett speciellt sett=) kan tänka mig även ni som kör en "riktigt" M3 får blickar..=) kul är det allfall BMW its a ride not a car |
|
| Körde min en runda igår, nercabbat o allat :) fick med en hel del blickar =) | |
|
Oj oj oj inte bra att ni redan plockat ut bilarna, blir riktigt sugen när ni säger så, men än är det för mycket snö här uppe :( Min M3 Länk BMW CS Nord #6028 |
|
| Har inte plcokat ut min än, den 10April ställer jag nog på min | |
|
jag kunde inte hålla mig=) BMW its a ride not a car |
|
|
Ójojoj det riktigt kliar i gasfoten när man är ute och går i detta strålande väder som vi haft de senaste dagarna. Det blir knappast bättre av att höra att Ni redan är ute och finåker. Dock är det mulet och snö idag, men... Jag hoppas allt blir klart med min pärla så att jag kan få ta ut den och höra den underbara motorn yla när vi tillsammans äter mil ute på vägarna. |
|
hampe m3 |
Råkade ut för total haveri i min, vilket jag gick ngt oerhört mkt slantar back på, men ångrar inte köpet en sicund, helt klart den mest underhållande bilen jag någonsin ägt o kört. mvh H |
Lars Jakobsson |
Var och hämtade min i Göteborg i fredags, ångrar det inte en sekund... Går mkt bra :P Fast några till hk skulle man väl inte dö av... |
| Det som förvånar mig är att man kan köra M3an på cirka 10,9 l /100km, med både lugn och en hel del gaspådrag.. | |
|
Man ska ju inte direkt lita på färddatorns snitt om man vill kolla förbrukningen. Jag snittade alltid 1.3 ungefär när jag hade min M3-95. Iofs så var det mestadels stadskörning. Mvh Per |
|
| men endå, det är ju rätt bra för att vara en M3 | |
|
Jag kan bara hålla med. När jag körde hem från Anderstorp senast visade färddatorn 0,98. Då låg jag ca 120-140 och gasade aldrig aggresivt eller över 3500rpm. Men i vanliga fall ligger min på 1.4 blandad körning. |
|
| ja längfärdfärder =) då drar dom inte så mycket | |
|
Sist jag kollade vilket var i torsdags över 53mils körning så visade faktiskt färddatorn väldigt lika med vad jag räknade ut. 53.5mil på 53liter och färdatorn visade 10.2/100km. |
|
|
Då kan ni inte ha många röda lysen i stan? :) eller så körde du kanske många långkörningar? Eller så är det bara att säga grattis :) Mvh Per |
|
| ecodrivning | |
|
hehe, vi har inte många rödljus iofs. I byn där jag bor finns det inga alls och i stan där jag jobbar finns det tre korningar med rödljus:) Det var mest långkörning. Åkte till och från stockholm. På vägen ner från västerås hållet till Nacka i rusningstrafik, lite lugnare ut ur stan sedan. Höll runt 110-120km/h ner och 130-140km/h hem. (Mycket 110km/h sträckor). Var mest att färdatorn stämde så pass bra som jag ville påpeka. Men jag är absolut inte besviken på förbrukningen heller. off-topic: Åkte dit för att kolla på bil, en 328T, men fick åka hem tomhänt. Hittade däremot en pärla (320iAT) 6mil hemifrån, hehe. Hämtas förhoppningsvis imorgon. |
|
|
Jag har kört på 0.85 l/mil ... men då var det väldigt lugn körning på 6:e växeln 100-110 km/h ... 100% Original Länk BMW M3 Din dröm - min vardag |
|
| Det är det som är imponerande med M3: den kan dra så otriligt lite om man kör konstant säg i 140 km/h på sexan, så drar den kring litern vilket är imponerande . Men även att den drar relativt lite i marschfarter runt 220 km/h också. M5 drar ju liiiite mer hehe... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.