|
|
|
|---|---|
|
Är det värt att importera denna 328 touring? Det är en 95 som gatt 17800 mil och ser riktigt fräsh ut. Utr: ABS-bromsar, Airbag förare, Airbag passagerare, Centrallås, Dimljus, Dragkrok, Elfönsterhissar, Lättmetallfälgar, Servostyrning, Soltak, Startspärr, Stereo/kassett, Takräcke Sitter även M- och Sportpaket. Den är ocksa TÜV testad. Priset är satt till 47500. Verkar det värt? Vad är dom exakta kostnaderna som tillkommer? | |
|
Om det är värt eller inte kan jag inte svara på men kolla i Sverige vad motsvarande bilar kostar. Dina kostnader i Sverige för att få bilen körklar är: - ca. 2000kr för registreringsbesiktning - 1500kr för skrotningsavgift - Någon 100-lapp för skyltar Sen brukar försäkringsbolagen vilja att man gör en nyckelkontroll + omkodning vilket kostar 500-1000kr beroende på var man lämnar bilen. Summa ca. 4500kr Vad som tillkommer i övring beror ju på hur du tar hem bilen. Ska bilen köras hem så behövs exportskyltar med försäkring i Tyskland vilket jag har för mig kostar ca. 135€. Kör man hem så tillkommer ju reskostnader för att ta sig ner och sedan bensin, färjebiljetter, ev övernattning, mm. Ett annat alternativ är ju att få bilen hemtransporterad på lastbil. Vet inte exakt vad det kostar men gissar att det rör sig om 4-6000kr Totalsumman för alltihopa hamnar sällan under 8000kr och oftast kring 10000kr. ___ //Ulf |
|
|
Hallå! Har du en länk till bilen? Såg inte i din spec-lista att där stod något om klima? Har den det eller? Programmer har rätt i sin bedömning av kostnaderna och jag såg dessutom i din profil att du bor i Västernorrland. Ganska bra bit upp i landet med allt vad det innebär i rese- och transportkostnader... Tycker inte som det låter lönsamt att ta bilen in bilen även om du kan pruta på priset och saknar den dessutom klima är den stendöd. Det sistnämnda är min högst personliga åsikter och det är inte säkert att alla håller med mig. Har du letat efter lämpliga objekt i Sverige? |
|
|
trollkungen: Nej det är inte värt det och hänvisar till vad Forza och programmer skrivit för upåt 55-60 tusen får du nog en nyare 328 i sverige och då slipper du känna dig "tvingad"att köpa bilen som du kollat ut när du är på plats. Alt 2 leta upp 3 olika bilar på samma 15/20 mils radie och är en kass åk till nästa så du inte är låst med pengar på fickan och köper för köpandets skull. .....Eller lägg till en tio tusing och köp en 97:a med 13500 mil på mätaren så det inte är så nära 20000 mil :-) gränsen! Lycka till //Betan Mpower |
|
|
Är den från Tyskland? Jag köpte en en 328 touring -96 för 4000 euro i höstas från Tyskland. Fanns skavanker, men ingen rost! Kom från södra delarna. Trivs så in i h-vete med bilen, men jag har stor familj så jag känner mig tvungen att sälja snart, tyvärr! Jag vet ju at milen är justa osv. kollade med serviceverkstaden i Tyskland. Vill du fråga mig något, skriv! |
|
| Tappar bilen mycket i värde om den inte har Klimatanläggning? Är det natt annan utrustning som gör att den tappar mycket i värde? | |
|
I SVerige tror jag inte den tappar mycket i värde utan klima. Vi har ju ett gansk svalt klimat! |
|
|
Tvärtom vad wojo tror så tror jag att den tappar i värde när klima saknas. Inte pga att den inte behövs i vårt klimat utan pga det stora urvalet av likadana bilar med rätt utrustning. Säg att den kostar dig 55´ reggad och klar. För samma pengar eller kanske bara en liten summa till kan du köpa en med digital klima. Vilken hade du tagit? Men det kanske är jag som är kräsen... |
|
|
Men blir ju alltid sa man gör. Sparar ihop lite extra för att na upp till ett steg högre. Men när man kommer ditvill man fortfarande upp högre eftersom man ser att det är möjligt. Finns ju ingen fräsh touring i sverige som man far betala under 60 för. eller? |
|
|
Har själv inte sett någon för under 60´ men då har jag kanske inte letat tillräckligt. Är det du som har satt in en köpesannons här på Autopower? Det är en kille från Västerbotten iaf så sent som idag. I den står det iofs inget om att han vill ha en touring. Går din gräns vid 60´? |
|
|
Näe har inte sett den. Men det är iaf inte jag som satt in den. Mjo det är väl där runt omkring skulle jag tänka mig! |
|
Diva |
ja skulle nog importera den, men skulle kola efter nån som är nära gränsen Volvo s60 eller BMW 3 serie? |
| Köpte nyligen själv en fin svensksåld, väldokumenterad, välservad 328 touring -96 med klima och få ägare för 55K. Dessutom med nästan nya s+v däck och motorvärmare. 17000 mil. Verkar iofs inte vara en direkt lättköpt modell. Dom flesta verkar ha haft många ägare och klen historik. Trevlig bil med bra ryt är det dock. Lycka till! | |
|
Där fick du svaret från Salesman, det lönar sig inte. Vet inte om hans bil är med M-optik förstås som det verkar vara på den från Tyskland men ändå... |
|
|
Okej men da ser jg ju att det gar att hitta billiga 328 toring hemma i sverige. Salesman hittade du den pa blocket eller? Finns ingen 328 touring som gatt under 20 000mil under 60 papp.. Grejen när man importerar är ju att det inte följer med na vinter däck och att det inte är nan motorvärmare installerad. Extrautgifter även där..:/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.