|
|
|
|---|---|
|
tjena! jag är en stolt ägare till 730 (V8) E32, den går helt underbart men den har ett fel.. när jag är och kör med den ganska långt... tex runt på stan så när jag stannar så dör motorn bara, men bara ibland inte alltid.. den går att inte få igång alls om man försöker vrida.. man måste vänta i ca 2min att den ska gå igång. sen går den som vanligt igen! helt konstigt! | |
|
Dör bilen bara när du har varv på motorn eller dör den när du släpper ner den på tomgång? Har du haft den stått över vintern? Vet att LMM kan spöka lite på det sättet för mig om man har haft den stått länge. Har du provat att nolla bilen när den inte vill gå igång. Dvs koppla ifrån batteriet och sen koppla på det efter ca 10 sek. |
|
|
hej! Den dör då jag släpper den på tomgång. jo den har stått nästan hela vintern i Märsta utanför Stockholm hos den förra ägaren, så jag köpte den i februari, fick byta batteriet för de var dött. har inte provat att koppla ifrån batterite för då när den har stannat så har de varit vid rödljusen eller ännu värre ställen.. då vill man fan nästan gömma sig i handsfacket! så vad är LMM ? |
|
| LMM = Luftmassemodul | |
|
LMM är luftmassemodulen som sitter efter luftburken. Det brukar vara den som kärvar när bilen vill dö på tomgången. Hade samma fel efter förra vintern. Vet att när jag plockade bort gummiröret innan LMM och gasade på lite så dammade det utav helvete. Därefter monterade jag ihop, körde lite och dubbeltrampade för att den inte skulle dö men sen kom den igång igen och har funkat sen dess. Fast misstänker att jag kommer få likadant igen när beemern ska ut i vårsolen detta år. Du får väl annars plocka bort den och se till så att alla rörliga delar i den går lätt. Är väl något spjäll som kan kärva tror jag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.