|
|
|
|---|---|
yttryck |
Hej ! har en automatväxlad 328. har en fråga angående ett svagt vinande ljud från automatlådan när man krypkör på 1:ans växel. I övrigt så växlar lådan fint utan ryck, visst bilen har gått 20.000 mil så den växlar inte som en ny BMW automatlåda.. Vinandet hörs bara på 1:ans växel.. är det för lite olja i lådan? eller är det ett skönhetsfel på begagnade BMW lådor,' Enl. serviceboken så byttes olja samt filter i lådan för c:a 5-6' mil sedan. /igge |
|
Hej yttryck! Kan meddela att jag har också ett svagt vinande ljud också och endast på ettans växel. Min har gått 15500 mil, om nu inget har skruvats :) . Skall byta olja i låda om 750 mil. Om Jag kommer ihåg skall jag meddela om det blev ngn ändring i ljud. Mvh Stephan |
|
| Kan tillägga att jag har samma problem med min som gått 13000mil. Inga problem med växlingar men vinande ljud på ettan. Kul om någon visste vad det berodde på. | |
|
Ljudet kan höras svagt på nyare bilar när man kör på ettans växel precis när lådan skall växla över till tvåan, fått höra av en att det är hydrauliken som avger detta vinande ljud och att man inte behöver oroa sig.Likaså om man åker med stadsbussar som går i städerna med automatlåda så hör man ett vinande ljud fast betydligt högre. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.