|
|
|
|---|---|
|
Tjabba!! Har en 325- 92 ca 17800 mil på mätaren. Va till en bilverkstad ida för o fråga va som va fel på bilen. Tänder bara på 5 cylindrar, förmodligen en tändspole. men men, nu till huvud ämnet. Sen börja vi prata om när ja köpte bilen och att han haft en likadan bla bla bla. de va ganska trevligt faktiskt. Sen frågar han, har du kollat mätarställningen. ?? Ne, hur gör man de.??? Då satte han sig i bilen o tryckte in knappen som man nollar kilometermätaren med. Då lyser det milantalet som brukar stå där. Sen samtidigt som han höll knappen inne så vred han till första läget med nyckeln. Vipps så kom det fram 35600 mil istället för 17800. bilen gjorde även ett självtest av alla mätare, de for fram o tebax. O så kom det fram en massa andra siffror med. Är det nån som vet något om detta?? Lite upprörd över att det inte stod med på beg guiden här på forumet! Nån måste ju veta det här!?!?!?! /niklas | |
|
Det har absolut inget att göra med miltal.Vet ej exakt vad det är för siffror som kommer upp,men jag garanterar att det inte är miltalet.. Detta har varit uppe ett otal gånger från oroliga bmw-ägare. |
|
|
Det är inte alls nåot miltal som kommer upp där... Men däremot så kan man kolla....tror det är tredje numret lr nåt som ska vara samma som sissta nr. i chassinumret... är inte det samma så kan man nästan vara helt säker på att någon har varit där å fifflat ///Henrik |
|
|
35600 / 2 = 17800 Tänkte bara säga de :) Kan de ha nå med varann o göra? |
|
| Detta har ingenting med mätarställningens korrekthet att göra. Finns en lång tråd i ämnet här: Länk | |
|
Den trådan som Anders drog upp pratar ju inte om samma sak. Där säger de "håll inne check kontroll knappen. Jag menar trippnollningsknappen rakt framför näsan. Finns det ingen tråd om det? Nyfiken, vad allt står för. Ha de |
|
| På min bil händer ingenting när man trycker in trippknappen. Men när jag trycker in check kontrollen så händer en jävla massa. Kanske är olika på 325 och 525? | |
|
Snälla nån, de är en myt. Den är enormt gammal och jag är förvånad att den fortfarande är vid liv. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| jonsson - Det som hände på din bil var en self test, vilket är EXAKT vad som tas upp i tråden jag länkade till. Om du hellre tro på en myt än på forumet så gör det mig ingenting, men det finns INGET sätt du kan få fram mätarställningen på, oavsett vilken modell du har och oavsett om du trycker på knappen till trippmätaren eller checkcontrolen. | |
|
Konstigt att en mek-kille på en verkstad inte har bättre koll :P // M.v.h. Daniel |
|
|
Jag kollade upp det så som jag skrev å det stämde med chassinr. minns inte riktigt bara om det var det tredje numret som poppade upp lr vilket det var... är ju en massa nummer som blinkar fram där.... ///Henrik |
|
|
Okey Anders.. ja tror dej... Mitt chassie nr stämde också.... Vi lägger ner det här nu.. =) trevlig helg..! /niklas |
|
|
För att klargöra: 1st display: BMW PART NUMBER (6 digits) 2nd display: CODE NUMBER (5 digits) Internal Coding Plug # 3rd display: K NUMBER (4 digits) 4th display: CHASSIS NUMBER (5 digits) this is part of your VIN 5th display: SOFTWARE VERSION (3 digits) 6th display: REVISION INDEX (2 digits) Hardware # After all 6 displays are finished, an analog gauge test will be performed. Finns mer info här: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.