|
|
|
|---|---|
|
Enligt tidigare läsning här så borde de va dålig finish på replikor och dom blir "fyrkantiga" när man bromsar eftersom det inte är bmw orginal. Men om jag köper fälgar från ett annat märke - typ Mile migila som är helt bil-oberoende - är den då automatiskt alltid bättre än bmw replikor? Vad är de som säger att bara replikor skulle va så dåliga? andra oberoende märken är ju lika billiga/dyra.. De borde ju vara lika sunkiga också då | |
|
vi pratar om fälgar eller.....? /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
exakt, fälgar har beställt m135 18" ´me michelin ps2 däck. Kan ju alltid vänta tills man kränkt på dessa o ´testat men ville mest driva lite diskussion innan så man ser va man har att vänta |
|
| såg att de skiljer ca 15 000 kr på stylabilenl.se ´s priser gentemot bmw´s priser, båda orginal antar jag. Hur kan de va möjligt? Levereras bmw-butikens fälgar i guldförpackning?? | |
|
BMW's fälgar tillverkas ju av ett antal olika "biloberoende" tillverkare, t ex BBS så självklart finns det tillverkare som håller lika hög eller högre kvalitet än de fälgar som BMW säljer. Men samtidigt så ligger ju priserna på dessa också ofta i nivå med vad BMW-fälgar kostar. När det gäller replikor så finns det både bra och dåliga, det man ofta hör är att replikor är tyngre. Har också reflekterat över prisskillnaden mellan BMW och Stylabilen och en del kan ju tillskrivas däcken. Det är ju bara att gå in på vilken stor däckkedja som helst och få ett pris och sedan kolla t ex Däckonline där man ofta hittar samma däck till kankse 60% av priset. Bara det gör ju några tusen på BMW's priser. Sen har dom väl hög marginal på sitt utbud då dom tidigare varit utan konkurrens. ___ //Ulf |
|
|
Tack för inlägget |
|
|
Har köpt replikor flera gånger genom kompisen som är däckhandlare och har alltid varit nöjd med finishen.Köper hellre nya replikor en sunkiga originalfälgar som ev. måste renoveras. mvh |
|
|
Hej! Var hos en kompis som är säljer däck och fälgar. Vi gick jämföra M135 orginal och kopior och jag kan tala om att det var snyggare lack på kopian än på orginal. Vad det gäller kvalitet så är jag nöjd med kopior brukar ej köra på bana osv ... Ezi Pezi |
|
|
Jag har varit i kontakt med ganska många olika replikor på 135M. När jag köpte mina 13M orignal kostade dessa 13000 kr med bmw cs rabbat. Då låg replikorna på ca 8 kkr. Jag har dessutom sett bilder på 135m Replikor som var synbart ovala efter några "potthål" i högre fart. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Köpte nyss faktiskt en uppsättning 135M replikor. Men asså... kan dom inte göra lacken samma nyans som orginal åtminstone. Mina är ju synbart mörkare (typ mörkgråa nästan) jämfört med orginal som är äkta silverfärgat. |
|
|
Sen ska man inte glömma att det finns replikor och det finns replikor. Kan vara stor skillnad i både finnish och kvalitet mellan olika tillverkare. Enligt en däckgubbe jag pratade med så det bara replikor som tillverkats i Italien som är något att ha då dessa enligt honom tillverkas på samma fabriker som andra sk märkesfälgar. ___ //Ulf |
|
|
Hur ska man kunna kontrollera om de är från italien om man beställer från en fälgåterförsäljare som säger att "ja visst de kommer från italien" Jag tycker finishen ser mycket kvalitativ ut men själva färgen är ju samma gråa färg som ramen runt denna ruta man skriver i när man svarar på inlägg. Dvs inte direkt silver grå. MEn den är mycket blank o fin osv. |
|
|
Brukar inte spela nångon roll vad det handlar om. Oftast är replikor mycket sämre. Märkte jag när jag montera mina vingar. Passformen var inte den bästa. Hållbarheten ja det är glasfiber så vi får la se om några år =)... Men vill man inte lägga ut tusentals kronor på äkta varor så är det ett hyffsat alternativ. |
|
|
Ett alternativ som jag själv kört på är att köpa nästan nya originalfälgar begagnat. Andrahandsvärdet på fälgar och däck är dåligt och de 18" med däck som jag köpte till 530'n hamnade ungefär på ett pris som jag hade fått betala för ett par nya replikor med däck och då hade de jag köpte bara rullat ca. 100 mil och var helt utan några som helst skador. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.