AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
523

GAL-Kabel, var hitta den?

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Försöker installera en BMW-BECKER navi. Allt väl utom att kalibreringen inte går och då kan jag inte använda navin, tror det är för at jag ej har ngn GAL-signal in i den. Kabeln ska ju vara svart/vit. Jag hittar en sådan kabel innanför instrumentbrädanmen den svart/vita kabeln sitter tillsammans med andra kablar i en härva (kommer uppifrån/bakifrån instrumenthuset) och fortsätter ner under/mellan klimatanläggningen. Kan det vara den kablen ändå? Eller finns det fler svart/vita kablar? Den ser exakt ut som den avklipta svart/vita kabel som fanns på den gamla stereoanslutningen.

Tacksam för svar

*BAWORAK*
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Kan man pröva med att "klipsa" på en ansöutning på den kablen? Eller kan ngt gå åt hvete då?

*BAWORAK*
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Om jag inte hittar ngn annan kabel, skulle jag kunna koppla från en eventuell svart/vit som går in i färddatorn?
Eller kan jag koppla på en kabel direkt på den som går in i instrumenthuset (ska vara röd/brun och som ger signalen till hastighetsmätaren)?

Ingen som kan hjälpa?

*BAWORAK*
Frågan är om din -89 har en hastighetssignal tillgänglig av den typ som navin använder? Man behöver ett kopplingsschema eller elmanual för bilmodellen för att vara säker. Kan nog vara lite vanskligt att bara gå på kabelfärgen i ditt fall.
autolib.diakom.ru har en del schemor men länken ligger nere just nu.

FP
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Tack för tipset.
Men det löste sig. Hitade en kable som gick ut från instrumenthuset och skarvade på den till navin. Fungerar super.

*BAWORAK*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.