|
|
|
|---|---|
|
Hur är själva lås mekanismen uppbyggd på e32? C-låset på passagerar dörren fungerade inte när jag köpte den. Den låste upp men inte ner. Men jag testade låsa bilen, öppnade dörren och tryckte ner knappen så det klickade, sen funkade det att låsa utan problem. Men felet återkom, gjort om samma sak och nu har det funkat ett tag. Nu frågan, det verkar som om det är nåt som hoppar ur, därför det klickar när jag trycker ner knappen manuellt, alltså den fastnar igen. Nån som haft samma problem? Försökte hitta på realoem hur det såg ut, men hittade ingenting //Mvh Simon | |
| Kanske inte hade riktigt samma problem, men liknande. Mitt uppstod efter att min sambo nödöppnat dörren. Fixade det genom att göra precis tvärtom som när man nödöppnar. | |
| Tror inte det är det, för nödöppningsfunktionen har inte använts. Bilen har stått still över ett halvår med tomt batteri, men har inte varit låst under tiden. Tänkte också ifall den kanske kärvar pga. att den stått still så länge? Kanske kommer till sig av sig självt till slut´? | |
|
Gör som Yoko skriver, prova att "nödlåsa" den. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
eh... nödlåsa? Hur fungerar det? Har nämligen lite problem med att låsa upp min med nyckel i förardörren. Fungerar bara ibland... Todde |
|
| Nödöppna/låsa fungerar bara på passagerardörren. Samma problem med min bil, öppnar alltid på passagerarsidan. Tror felet ligger i själva låset, utslitet kanske. | |
|
Finns variationer på vilken dörr nödöppning fungerar, på min E32 fungerar det på båda sidorna. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Ok, tack för den infon, ErikW. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.