AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.070

Placering av Emblem?

V6
56
V6
BMW 325i-06
Var och beställde modell emblemet som ska sitta på bakluckan (525i) på min E39 sedan på BMW.Jag frågade om dom hade några mått på hur den skulle sitta och då fick jag som svar att man kan sätta den hur som helst, där man tyckte att det passade bäst.
Det måste ju finnas några mått-någon som vet?

je
211
jensa78
523i -97
dom verker inte kunna svara på din fråga av den anledningen att dom inte vet.
Varför inte gå in på bilhallen där som säljer en e39 å ta med dig en tumstock å ta dina mått själv.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
V6:
Precis som jensa säger vet dom inte eller så orkade dom inte leta fram uppgifterna.

Jensa78:
Vad har vi forumet till?, jo att hjälpa varandra så att man slipper springa till BMW för minsta lilla sak. Hade jag haft tillgång till "rätt bil" hade jag redan hjälpt till. Lite vänlighet skadar inte gentemot nytillkomna forumdeltagare. :)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
V6
56
V6
BMW 325i-06
Jag får göra det- dåligt att dom inte har några mått.

ML
252
MLindqvist
540i (6 vxl) -98
Jag gjorde så att jag åkte till Novation i Uppsala och mätte på tre olika 5-serier. Hade måtten nerskrivna tidigare. Kan mäta och posta imorgon.
V6
56
V6
BMW 325i-06
Tackar!

Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
V6:
Jag blev så sur när jag läste vad din BMW-handlare sa till dig så jag har själv lagt upp en "monteringsanvisning" åt dig här: Länk (525i emblemet är inte med på bilden men a, b, c måtten är samma för 520i-540i emblemen.

Det är bara för reservdelskillen att kolla upp måtten i BMW TIS, hur enkelt som helst tar 30sek. Men det var väl för jobbigt... vilken BMW-handlare är det?

/Erik Tryggvesson
BMWCS #5162 / BMWSC #339
V6
56
V6
BMW 325i-06
Nu sitter emblemet på plats med rätt mått!
Tackar för hjälpen.
Bmw i Jönköping vara det.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.