|
|
|
|---|---|
|
Hej alla entusiaster. Jag har haft problem med att minnes funktionen i stolen ibland försvinner samt att ratten ej går ner (vid start till inställt läge) eller ibland upp till toppläget. Har förstått att det finns en minnesmodul som styr dessa funktioner, men var sitter den? Ungefärlig kostnad? Kan det vara ngt annat som orsakar problemet, (dock ej batteriet för det är i toppskick samt nyladdat:) Tacksam för alla svar. Vh/Kermit. | |
|
hardu provat att ta av minuspolen i en 15min för att nolla minnet. många förordar en sådan årtgärd först. schnellfahrer |
|
|
Mika H: Jodå, jag har provat att reseta minnet i bilen. Man lägger ihop + och - polerna i ett 10-tal sekynder sedan låter man bilen stå i c:a 30 min. Kanske får prova det igen:) Det vore ändå intressant att veta var minnesmodulen sitter någonstans (om det bara är en förstås) så man kan ta reda på vad en sådan kostar. Jag var på en auktoriserad BMW-verkstad igår och fick till svar att man måste göra en felsökning först a´600 sek, den behöver dock inte visa ngt och då måste man söka vidare och börja att byta ut delar. Jag svarade: Ja, då kan det kosta mycket förstår jag. Fick till svar: Jo, det kan kosta en hel del...ha...ha. Bestämde mig för att avvakta i stället om man säger så...... Vh/ Kermit |
|
|
finns många snillen här på autopower (hasso) eller asken vet kanske mer. hoppas det löser sig schnellfahrer |
|
|
Mika H: Det hoppas jag med:) Vh/ Kermit. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.