AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.127

Håller en M3:a på vintern?

Mo
18
Modena
E90 - 325i
Vad tror ni, håller en M3:a (modell E46) för att köras på vinter?
Faller M3:an ihop och får fler fel snabbare än en 330?
Det tycker jag låter helt bisarrt...varför skulle M3an "falla ihop" jämfört med en 330?

/ Mvh Joakim

Min fd:
Länk
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Nej, just det, varför skulle den falla ihop?

Anledningen till att man inte kör sin finbil på vintern är just att det är en finbil (för det får man väl betrakta M3 som). Vintern gör otäcka saker med bilar.
Hehe M3 faller ihop om man är lite för gasglad och parkerar den på fel sida av vägen. Så kan den falla ihop :)

BMW- När du älskar att köra
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
M3 är en bil som är driftsäker så länge man sköter om den väl, då menar jag framförallt motorn! Missköter man service mm så mår ingen bil väl och framförallt inte en M3 eftersom den är ganska hårt trimmad och har hög effekt i förhållande till cylindervolym. Sen om det är sommar eller vinter har nog mindre betydelse. Däremot sliter det ju mer på motorn att starta i extrem kyla osv pga bla så är oljan ganska trögflytande. en god ide kan vara att byta olja på vinterhalvåret till en med bättre vinteregenskaper mm. jag kör själv inte med min M3 och har heller inte gjort det med min förra 328, inte pga att de inte skulle hålla utan för att jag inte vill utsätta dem för allt vägsalt/grus mm.

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Modena:
Kommer du att ha möjlighet till eluttag så är väl motorvärmare att rekommendera. Bensinvärmare kanske inte finns att få till M-modellerna!?!?

//Stenback
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.