|
|
|
|---|---|
|
Har fått små lacksläpp utspridda på bilen och undrar hur man åtgärdar det. Måste man slipa ned till plåten och lacka om eller kan man lägga på klarlack och slipa med fint papper...? Tacksam för lite hjälp! | |
|
Du hade tänkt att göra jobbet själv? Jag hade nog aldrig övervägt en sådan sak, mest för att jag vet att jag inte skulle lyckas med ett perfekt resultat.. Jag skulle def. lämna iväg den till lackerare. Sedan gissar jag att de klarar av att slipa ned klarlacken runt omkring och lägga ny klarlack samt slipa skarvarna med vattenslippapper.. Man kanske bör ta reda på orsaken till klarlacksläppet också? Är det så att det börjar lite överallt på bilen (vilket inte verkar vara ovanligt) så kanske man skall göra ngt mer permanent för hela bilen? Min gamla Alfa började släppa klarlacken över hela taket samt motorhuven på samma gång. Så något hade ju skett med lacken i sin helhet vilket gjorde att det inte höll ihop.. Men, skulle man gör det själv så borde väl rätt procedur vara att slipa ned klarlacken tills man får en stabil klarlack som inte släpper, sedan spraya ny klarlack och försöka minimera synligheten på skarverna mha vattenslippapper och rubbing/polering? Mvh Marcus |
|
|
Okej... Ja, att hålla på med lackjobb själv är ju knepigt. Undrar vad en hellackering skulle kosta...? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.